0
Haftasonu kahvaltıları nasıl özel, nasıl keyiflidir! Dinlenmek için mesela Pazar gibi tek bir gününüz varsa eğer, günün olayı haline gelebilir / getirilebilir kahvaltı.. Kahvaltı alışkanlığınız, kahvaltıya düşkünlüğünüz varsa tabi! Yalnız da olsanız, iki kişi veya üç kişi de olsanız uzun uzun sofra hazırlamak, sofrada uzunca kalmak, belki her zamankinden farklı bir şeyler yemek, çayınızı yudumlarken gazetenizi de okumak, sohbetinizi de etmek istersiniz.

Kahvaltı Sofrası


Benim hafta içi ofiste yaptığım kahvaltılar yağsız süt ve bir kase müsli, bazen bir-iki de meyveden ibaret olduğu için, ekmek kızartmalı çay demlemeli omlet pişirmeli hafta sonu kahvaltılarımı dört gözle beklerim. Sabahları uyanır uyanmaz midesi kazınanlardanım, belki akşam yemeğini geç ve fazla yemediğim için. Ama hafta sonları erken uyanır, mutfağa girerim, bazen sıcacık bir poğaça veya açma, bazen taze ekmek, bazen sadece zengin bir omlet hazırlamak için... Kahvaltı biraz gecikir, ama olsun sonuç keyiflidir ya! Ben kahvaltıyla uğraşırken annem -çok daha erken uyandığı için- dayanamayıp kurabiye kutusundan bir tane aşırarak ilk çayını içer. Ekmekler kızarırken bir koşu gazete de alınır ve kahvaltı seramonisi başlar:)

Bu hafta Cumartesi kahvaltısına arkadaşım Bilge'yi davet ettim. Erken uyanıp patatesli pay pişirdim. Başka değişik ne yapayım diye düşünürken aklıma Tijen ablamın peynirli muhammarası geldi, hadi onu da deneyeyim dedim. Klasik tulum peynirli naneli omletimden hazırladım. Komşumuz Çayşeker teyze de (küçükken Nazike diyemeyip Çayşeker dermişim, hala öyle diyorum:) kapının önünde annemle karşılaşınca taze kızarttığı pişilerden göndermiş bir tabak (kızartma, ah kızartma!) Sonuçta keyifli bir kahvaltı oldu.

Bu patatesli pay'ı ilk kez denedim. Genelde kahvaltılar ya da ikindiler için tuzlu kekler yapmayı seviyorum, ama hep peynirli yapardım. Patatesliyi daha çok sevdim. Paydan çok börek gibi oldu. Herkes de sevmiş olmalı ki ertesi gün bitti (normalde bizim evde bir hamurişinin ertesi gün bittiği pek görülmez..)

PATATESLİ PAY

Patatesli Pay



Malzemeler

  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı zeytinyağı
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 çay kaşığı karabiber (mümkün mertebe taze çekilmiş)
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı tam buğday unu
  • 1 su bardağı normal un
  • 1 tutam maydonoz (ince kıyılmış)
  • 3 orta boy patates (küçük küpler halinde doğranmış)
  • 2 yemek kaşığı susam

*** Bu tarifteki yağ gözüme çok göründüğünden su bardağı ölçüsü için küçük boy bir su bardağı kullandım.

Yapılışı

  1. Yumurtaları mikserle birkaç dakika boyunca -rengi açılana kadar- çırpın.
  2. Zeytinyağı, yoğurt, tuz ve baharatları ekleyin.
  3. Unları kabartma tozunu da karıştırarak harmanlayın ve karışımınıza ekleyin.
  4. Maydonozları ve patatesleri ekleyip tahta kaşıkla karıştırın.
  5. Yağlanmış kare bir borcama döktüğünüz hamurun üzerine susam serpin.
  6. 180 derece ısıtılmış fırında 50 dk pişirin.

Peynirli muhammara tarifi Tijen ablamın (Tijen İnaltong) "Tak Koluna Sepeti" adlı iştah açıcı Bodrum güncesinden. Tariflerini denediğimde zaman zaman sizlerle paylaşmama izin verdiği, hatta "aşkolsun bu nasıl soru" dediği için bir kez daha teşekkürler!

PEYNİRLİ MUHAMMARA


Peynirli Muhammara


Malzemeler

  • 3 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1 avuç ceviz (ince dövülmüş)
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1/2 çay kaşığı pul biber
  • 1/2 su bardağı ufalanmış ekmek içi
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı (ben 3 kullandım)
  • 1/2 su bardağı ufalanmış beyaz peynir*
  • 3 diş sarımsak (ince kıyılmış) - belki kahvaltıda yemek için miktar azaltılabilir.

* Ben beyaz peynir yerine tuzlu lor kullandım. Beyaz peynir gerektiren pekçok tarifte lor kullanmayı seviyorum. Daha lezzetli ve çocukluğuma ait bir tat benim için (küçükken lordan başka peynir yemediğimi hatırlıyorum)

Yapılışı
  1. Hepsini karıştırıyorsunuz, bu kadar basit! Belki kaşığın tersiyle ezerek karıştırmak daha iyi sonuç verir, ekmeküstü yapmak için. Tijen abla kitabında susamlı kraker, etimek, peksimet veya kızarmış ekmekle sunulabileceğini yazmış. Biz kahvaltıda kızarmış ekmekle yedik.
Haftasonu mutfakta başka güzel faaliyetlerim(iz) de oldu ama onlar sürpriz olsun.

Pazar günü Sevim'le sıcağa rağmen "ama yeter yahu" diyerek kendimizi dışarı attık. Hem klimalı hem lezzetli bir yer gerekiyordu, istikamet bir cafe olmalı, ama neresi? Önce "bizim kız" Şebnem Ferah'ın son şaheseri "Can Kırıkları"nı aldık. Bundan sonraki birkaç ay boyunca bilimum müzik dinleme aletinden çık-a-mayacak albüm belli olmuştur!

Haftasonu Özsüt'te taze filtre kahve ve frambuazlı karaorman pastası keyfi ile noktalandı... Fonda Fransızca şarkılar.. O la la!



Boş oturmayıp bol bol pasta fikri toparladım tabi.. Şu güzelliğe bakar mısınız?

Yorum Gönder

 
Top