0



Fırından yeni çıkmış sıcacık, misler gibi kokan güzel bir ekmek herşeye iyi gelir.
Acılara, hüzünlere, mutsuzluğa..
Canımın içi
Tijen ablam öyle der, çok da haklıdır!

İşte ben de kolları sıvadım ve kendimi iyileştirme çabalarımın ilk adımı olarak güzel bir ekmek pişirdim (ikinci adım olarak da sıkı bir detoksa başladım). Ekmek pişirdim ve bunu hemen, acilen sizinle paylaşmaya karar verdim. Hüzün bulutlarının daha fazla tepeme yağmasına izin veremezdim.. Hem o yağanlar, ellerinde çayları kahveleriyle siteye keyifli birkaç satır okumak için gelenlere de haksızlık oluyordu. Şimdi fincanlarınız ellerinizdeyse buyrun bu pamuk ekmeği de paylaşalım. İster çikolatalı fındık kremaları, ister nefis peynirler eşlik etsin dilimlerinize, orası size kalmış!

Ne zamandır bir ekmek tarifi yazmıyordum. Ekmek yapmaya devam ediyordum elbette, dışarıdan aldığım ekmekler asla kendi ellerimle yaptığım ekmeklerin yerini tutmuyor benim için, sanırım kendi ekmeğini yapma alışkanlığı kazanan herkes için bu durum geçerli.. Sadece Doygun'un, bir de evimin köşesindeki fırının tam buğday ekmeklerini severek yiyorum. Ekmeğinin güzel olduğunu duyduğum fırınların ekmeklerini de ara ara deniyorum.

Son birkaç seferdir denediğim ekmekler içime sinmiyor, bir türlü istediğim kadar güzel olmuyordu nedense. Sonuçta öyle bir ekmek yaptım ki ben de inanamadım:) Bu ekmeğin tarifini Dr.Oetker maya paketinde sütlü ekmek adıyla görmüştüm. Ama ben pamuk ekmek dedim adına, defterime öyle kaydettim:) Bir ekmek ne kadar yumuşak olabilirse o kadar yumuşak oldu çünkü.. Evet, sütün mucizesi! Şimdiye dek hiç sadece sütle ekmek yapmayı denememiştim. Meğer ne çok şey kaçırmışım? Sitedeki diğer ekmekleri deneyen ya da denemeyen herkese bu ekmeği özellikle tavsiye ediyorum. Hele de kahvaltı için ekmek yapacaksanız ideal bir tarif. Toplam 1,5 saatte sofranızda olabilir, haftasonu kahvaltısı için o kadarcık erken kalkmaya değer derseniz tabi...

Ben normal beyaz un ve Söke Un'un kepekli ununu birlikte kullandım bu tarifte. Siz dilerseniz tam buğday unu kullanabilirsiniz. Ama beyaz un miktarının biraz daha fazla olması ekmeğin pamukluğuna etki edecektir:)

SÜTLÜ (PAMUK) EKMEK

Malzemeler:

- 2,5 su bardağı un
- 1,5 su bardağı kepekli un
- 1 paket instant maya
- 2,5 çay bardağı ılık yağsız süt
- 50 g tuzsuz tereyağı (oda sıcaklığında)
- 1 yemek kaşığı toz şeker
- 1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı:

1. Unları derin bir kabın içine eleyin (fazla gelmesi ihtimaline karşılık 1 bardağını ayırabilir, yoğurma aşamasında gerekikçe ekleyebilirsiniz, ama ben tam 4 bardak un kullandım). İnstant mayayı una granül halde ekleyip karıştırın.

2. Unun ortasına havuz açın, ılık sütü dökün. Şekeri ve tuzu ekleyin. Oda ısısındaki yağı da ekleyip yavaş yavaş yoğurmaya başlayın. Hamur elinize yapışmayan, yumuşak ve elastik bir kıvam alıncaya kadar yoğurmaya devam edin.

3. Hamur güzel bir kıvama geldiğinde üzerini örtüp (ben derin cam kaseye alıp streç filmle örttüm) ılık bir yerde 40 dk mayalanmaya bırakın. Süre sonunda hamurunuz epeyce kabarmış olacak.

4. Mayalanan hamuru iki parçaya bölüp yuvarlayın, somun şekli verin. Her iki somunu da yağlı kağıt serili fırın tepsisine koyun, üzerlerini tekrar örtün, aynı ılık yerde 25 dk bekletin. Bu süre tekrar kabarması için yeterli olacak. Bu arada fırını 180 dereceye ayarlayıp ısıtın.

5. Kabaran somunları şarkı söyleyerek fırına verin (pek keyifli oluyor onları öyle şişkoyken fırınlamak! :) veee yarım saat kadar sonra misler gibi kokuyu içinize çekerek tepsiyi fırından çıkartın. Bırakın somunlarınız tel ızgara üzerinde azıcık kendilerine gelsinler.


Şimdi artık dilimleyebilirsiniz. Hafif sert kabuğuna aldırmayın, çıtır çıtır dilimlenen, içi yumuşacık bir ekmek bu. Yanında ne yiyeceğinize siz karar verin, ama bu tazecik halini tatmayı sakın ıskalamayın. Bizi hayata bu kadar bağlayan, içimizi bu kadar şükran duygusuyla dolduran kaç şey var dünyada?

Yorum Gönder

 
Top