0



Sevgili Ada dünkü yorumunda "kollarımdan tutup sarsmasaydı" mutfağa girer miydim hiç bilmiyorum! Aslında yine girerdim ama siteye yazabileceğim birşey yapmalıyım düşüncem olmazdı muhtemelen.. Dün akşam epeydir yapılacaklar listemde olan muffinleri denedim ve çavdar ekmeğinden nefret etmeye başlayanların sayısı artmadan hemen yazmak istedim:)

Bir daha bu kadar uzun ara vermeyeceğim diye söz vermek isterdim aslında.. ama bu mevsim insanı alıp götüren bir mevsim... Günbatımında askılı elbiseyle deniz kenarlarında yalın ayak yürümek, buz gibi bir karpuzun yanına tulum peyniri dilimlemek, rakı içmek, gündüzün koyu sıcağında keten perdelerin gölgelediği serin odalarda uyuklamak, patates-bira kaçamakları yapmak, ve evet.. evet.. evet.. uzun yolculuklara çıkmak istiyor insan!

...tümü yapılacak.
İstanbul'un nemli sıcağından, Ege'nin zeytin kokan sıcağına da kaçılacak bir fırsatta.. Akvaryum gibi koylarda yüzülecek belki, belki bir kaptanın "adaya.. Cunda'ya!" çağrısına uyulup tekneye atlanacak, sakızlı dondurma yenecek, günbatımında buğulu şarap kadehleri olacak masada, deniz börülceleri, naneli salatalar, domatesli makarnalar yanında..
... ama bu yıl kahve molası veril(e)meyecek!
Çünkü yeni işimde henüz 1 yılım dolmadığı için bu yaz sadece 1 haftacık tatilim var.. Kısacası, mutfağa girebildiğim veya kaçışlardan kareler yakalayabildiğim her an, paylaşımlarımız devam edecek.

Daha fazla düşlere dalmadan, tarife geçeyim.
Tarifi Doygun yulaflı un paketinde görmüştüm. Ancak daha önce de yazdığım gibi ben bu undan pek memnun kalmadım, ancak eleyerek kullanabildim. Tarifi denemek isterseniz ya benim gibi eleyin (zira elenmezse kabuklar rahatsız edici), ya da başka bir yulaflı un kullanın. Bunun dışında yoğun limon aromasıyla, limonun bala uyumuyla ve şekersiz oluşuyla oldukça hafif ve yaza uygun bir kek tarifi. Yanında buzlu çayla hiç fena olmaz...


Malzemeler:

- 55 g tereyağı (ertilmiş)
- 5 yemek kaşığı bal
- 1 adet yumurta
- 1 su bardağı yoğurt
- 1 çay bardağı limon suyu
- 1 limonun rendelenmiş kabuğu
- 2 su bardağı yulaf unu
- 1 su bardağı beyaz un
- 1,5 çay kaşığı karbonat
- 1 yemek kaşığı hindistan cevizi

Yapılışı:

1. Tereyağını eritip bal ile karıştırın, bir kenarda bekletin.

2. Derin bir kase içinde yumurtayı, yoğurdu, limon suyunu ve kabuklarını tel çırpıcıyla karıştırın (mikser kullanmanıza gerek yok). Bu karışıma tereyağı-bal karışımını da ekleyin.

3. Unları, karbonatı ve hindistan cevizini ayrı bir kaba eleyerek harmanlayın ve sıvı karışıma ekleyerek kaşıkla karıştırın. Koyu kıvamlı bir hamur olacak.

4. Hazırladığınız hamuru muffin kaplarına paylaştırın. Önceden ısıtılmış 190 derece fırında pişirin. Ben 15 dk sonra üzerleri kızarınca içlerinin de pişmesi için fırını kapatarak 5 dk daha fırında beklettim.

Arayı açmamak ümidiyle diyelim:)
Menülerinizle birlikte hayatın yüklerini de hafifletip güzeller güzeli mevsimin tadını çıkarın!

Yorum Gönder

 
Top