0



Üç gün çabucak geçti...
Sadece üç gün kalabildim İrem bebeğimizin yanında..
Uyuduğu ya da anneciğinin koynunda olduğu zamanlarda da pek mutfaktan çıkmadım:) İremcik ilk doğumgününe kadar tadamayacak da olsa teyzesinin pastalarını, bu çikolatalı turta onun şerefine yapılanlardan biriydi.. Acaba o da çok sevecek mi çikolatalı lezzetleri diye düşünüyordum turtayı yaparken...

Biraz büyüdüğünde mutfağa girip benim küçükken yaptığım gibi herşeyi karıştıracak belki... Tabureye çıkıp tezgaha uzanmak isteyecek, kurabiye hamuruna parmaklarını sokacak, herşeyi ağzına götürecek, ortalığı dağıtacak, sonra da gülücükler atacak kızamayalım diye... (ama belki de annesine benzeyecek ve yemek yapmaktan çok yemeyi sevecek, kimbilir? :)

Turta bol çikolatalı oluşuyla herkesin kalbini kazandı o gün.. Tazeyken, çikolatası henüz üzerinden akıyorken gerçekten çok güzeldi. Ertesi gün son dilimleri dondurma eşliğinde yerken, çikolatayı çok seven birilerine aynısından yapmam gerektiğini düşünüp gülümsedim:)


Tarifi Yemekbiz mail grubumuza uzun bir zaman önce sevgili Yelda göndermişti. Onun tarifi bademliydi (hamura 1 çay bardağı ince çekilmiş badem ekleniyordu) ama ben badem bulamadığım için bademsiz yaptım. Tekrar denediğimde badem de ekleyeceğim kesin..

Malzemeler:

- 100 g bitter çikolata
- 2 Türk kahvesi fincanı erimiş tereyağı
- 1 su bardağı pudra şekeri
- 4 adet yumurta

- 3 Türk kahvesi fincanı un
- 1 paket kabartma tozu

Üzeri için
- 200 g bitter çikolata

Yapılışı:

1. Tereyağı ve çikolatayı benmari usulü eritin. (Ben önce ölçmek için tereyağını eritip daha sonra sıcak yağa çikolayı ekleyerek onu da erittim)

2. Derin bir kabın içinde pudra şekerini yumurtalarla birlikte mikserle köpürene dek çırpın.

3. Sürekli çırpmaya devam ederek çikolatalı karışımı bu karışıma yedirin.

4. Unu ve kabartma tozunu eleyerek ilave edin. Hamuru yağlı kağıt serilmiş yuvarlak kalıba dökün. Ben ince bir turta olması için büyük kelepçeli kalıp kullandım.

5. Önceden 170 derece ısınmış fırında 35 - 40 dk kadar pişirin. Fırından aldıktan ve kalıptan çıkardıktan sonra soğumasını bekleyin.

6. Bitter çikolatayı benmari usülü eritin, biraz ılıyınca spatula yardımıyla turtanın üzerine sürün. Dilerseniz bu haliyle, dilerseniz yanına krema veya vanilyalı dondurma koyarak servis yapın.

Yorum Gönder

 
Top