0



Hayatın sarkacından bahsetmişti sevgili bir ablam...
"Ne yana savrulursan, bil ki tam aksi yöne, aynı şiddetle savrulacaksın.. Ta ki dengeni bulana kadar.."

Çok az cümle kalıyor insanın aklında, duyduğu, okuduğu onca sözcükten sonra.. Ama ne duyduklarım ne de okuduklarım arasında, çok az cümle bu kadar kazındı benim zihnime.. Ne zaman kötü hissetsem, hayat üzerime geliyor gibi olsa bu sözcükleri tekrarlıyorum şimdi.. Geçecek diyorum.. tam aksi yöne savrulacağım.. sonra yavaş yavaş dengemi bulacağım.. İçimdeki sıcaklığa sarılıyorum ve bekliyorum..

"Ruhun dönmese de sen dön" demiş sevgili Hayzer.. Döndüm çoktan, döndüm de tekrar merhaba demem yine zaman aldı. Uzunca süredir siteye yeni tarif eklemediğimi düşündüm, çok farklı bir tarif olmasa bile hoşuma giden basit bir börek tarifini paylaşmak istedim.

Milföy benim her zaman elimin altında bulundurduğum malzemelerden değildir. Aslında pratikliği ve piştiğinde çıtır çıtır oluşuyla oldukça cazip bir hamurdur ama biraz yağlı olduğu için ben pek kullanmam. Yine de bu tarifi denemek isteyince marketten 20'li paketlerde satılan kare milföylerden aldım ve kalanları acil bir börek yapmam gerektiğinde kullanabileceğimi düşünerek dondurucuya kaldırdım. Sizin de dondurucunuzda milföyleriniz bulunuyorsa bu tarifi hemen deneyebilirsiniz. Ben akşam yemeği için hazırlamıştım ama içindeki makarna piştikten sonra hamurla bütünleştiği için çayın yanına da yapılabilecek bir börek çeşidi bu. Nitekim ben yanına çay demleyerek yemeyi tercih ettim.
Korktuğumun aksine oldukça hafif ama çok da doyurucu bir börek oldu. Eğer tek başına ikram edilecekse 4-5 kişiyi rahatça doyurabilir. Tarif Ayşe Tüter'e ait.




Malzemeler:

- 12 adet kare milföy hamuru
- Yarım paket kelebek makarna
- 1 yemek kaşığı tereyağı

- 1 su bardağı süt
- 100 g kaşar peyniri rendesi
- 1 ufak kase lor peyniri
- 2 adet yumurta (birinin sarısı ayrılacak)

- Tuz, karabiber
- Çörekotu, susam


Yapılışı:

1. Milföyleri önceden dondurucudan çıkartıp hafif yumuşayıncaya kadar oda ısısında bekletin. Makarnaları tuzlu suda 8 dk kadar haşlayın.

2. Hamurların üçünü yanyana koyup elinizle ya da merdaneyle hafifçe açın. Yağlanmış orta boy dikdörtgen bir fırın tepsisinin yarısına bu hamuru koyun. Üç milföyü daha aynı şekilde açıp tepsinin diğer yarısına koyun. Böylece tepsinin dibini 6 tane milföyle kaplamış olacaksınız.

3. Haşlanmış makarnayı süzerek derince bir kaba alın. İçine hemen tereyağını koyarak erimesini sağlayın. Sütü, kaşar peynirini, lor peynirini, 1 yumurtayı ve 1 yumurta akını ekleyerek karıştırın. Tuzunu karabiberini ekleyin. Hazırladığınız karışımı milföyle kapladığınız tepsiye boşaltın.

4. Kalan milföyleri yine aynı şekilde açarak tepsinin üzerine koyun, makarnalı karışımın üzerini kapatın. Ayırdığınız yumurta sarısını fırçayla sürün. Çörekotu ve susam serpin.

5. Önceden 200 derece ısıtılmış fırında, böreğinizin üzeri iyice kızarana kadar pişirin. Sıcak servis yapın.

Yorum Gönder

 
Top