0

Kar çabucak eridi..
Halbuki ne sevindim Cumartesi sabahı sokağımızı ilk kez karlı gördüğümde ve sabahın erken saatinde gazete almak için bakkala giderken tazecik karlara ilk basan olduğumda. Ne güzel keyifmiş, unutmuşum Ankara yıllarımdan beri. Yürürken rüzgarda nefes aldıkça burnuma dolan kar tanecikleri içimi çok üşütseler de keyfimi bozamadılar. Akşamüzeri sevgilimle minik kardan adamcıklar bile yaptık kapı önünde:) İki gün boyunca evden çıkmadığımdan benim için çok güzel bir haftasonu oldu. Buz gibi havada ev keyfi gibisi yok. Uzun kahvaltılar, gazeteler, film izlemeler, mutfağa girip aheste yemek pişirmeler, ertelenmiş temizlikler ve pırıl pırıl bir evde uzun uzun dinlenmeler.. Kendime geldim:)

Bu havalarda çorbasız yapamıyorum. Yapabilen de yoktur sanırım. Nefes alırken bile içimiz üşüyorken, akşam eve dönünce sıcacık bir çorba içmeden kendimize gelmemiz zor. Çoğunlukla anneciğimin nefis tarhanası –biraz da pratikliğiyle- elimden tutsa da bazen başka çorbalar yapıyorum. Daha önce denemediğim tarifleri denediğim de oluyor. İşte bu çorbayı da bir hafta arayla iki kez yaptım ve her ikisinde de mmmmmhh sesleriyle yedik. Badem tozu muhteşem bir lezzet veriyor çorbaya.. Birinde süt kullandım, diğer seferinde -açılmış paketimi değerlendirmek için- krema.. Her ikisi de çok güzel oldu. Yalnız kremayı 1 bardak yerine daha az koydum, fazlası zaten ağır gelirdi diye düşündüm.

Tarif Oktay ustaya ait. Çok basit, bir o kadar özel bir çorba. Davetlerde misafirlere rahatlıkla ikram edilebilir. Badem tozunu da marketlerde veya doğal ürün dükkanı benzeri yerlerde bulabilirsiniz. Gurme Market’te de var:)

Malzemeler:
(4 porsiyon)

- 3 yemek kaşığı sıvıyağ
- 2 yemek kaşığı un
- 3 yemek kaşığı badem tozu
- 4 su bardağı soğuk su
- 1 su bardağı süt (ya da krema)
- Tuz
- Üzeri için bir parça tereyağı / sıvıyağ ve kırmızı toz biber

Yapılışı:
1. Tencereye sıvıyağı koyup ısıtın, unu ve badem tozunu ekleyip kavurun. Hafifçe kavrulmuş badem kokusu gelinceye kadar..

2. Soğuk suyu ve sütü ekleyin, kaynayıncaya kadar çırpma teliyle karıştırmaya devam edin.
Çorbanız koyulaşıp kaynayınca tuzunu ayarlayın ve altını kapatın.

3. Küçük bir sahanda biraz yağ ısıtıp kırmızı biberi hafifçe yakın. Çorbanızı kaselere aldıktan sonra üzerlerine gezdirin.

Mmm.. bir de kıtır ekmekleriniz varsa başkaca yemek aramayın. İkinci bir kaseye bile geçebilirsiniz hiç çekinmeden:)

Yorum Gönder

 
Top