0



Bu omleti yaptığım sabah annemle birlikte keyifli bir kahvaltı yapmıştık, benim tatil günlerimden birinde. Tarifini Ramazanın ilk sahuru için yazacağımı hiç düşünmemiştim tabi o zaman! Kısmet bugüneymiş. Çok severek yediğimiz bir omlet olmuştu, bugün de özellikle sahura uygun bir şeyler yazmak istediğim için paylaşmaya karar verdim. Sahura kalkmayacak olanlar da yarınki Pazar kahvaltısı için hazırlamak isteyebilirler belki.

Something's Gotta Give 'i(Aşkta Herşey Mümkün) izlediyseniz anımsarsınız. Filmde Erica (Diane Keaton), Julian (Keanu Reeves) ile buluştuğu akşam yemeği sonrası eve döner ve Harry (Jack Nicholson) ile mutfakta dertleşirler. Erica Harry'nin pancake yapma fikrine zaten yemekten geldiğini söyleyerek karşı çıkınca da Harry "hadiii, buluşma yemeklerinde asla doymazsın!" gibi (ya da buna benzer) veciz bir cümle kurar. Doğru söze ne denir? Pancake yaparlar ve bir yandan sohbet ederek keyifle yerler. Ertesi gece de aynı mutfakta bu kez birlikte omlet yaparlar (ben pancake'i omlet diye anımsıyordum ama sevgili Dilek doğrusunu anımsattığı için düzeltiyorum).

Bu sevimli filmin konumuzla ilgisi nedir diyeceksiniz.. Şudur ki, işte bu omlet o omlet! :)
Senem Tüten Mestçi'nin "Aşkın Yemekleri" kitabını okurken çok eğlenmiştim. Kitap pekçok romantik filmin yemek sahnesinden bahsediyor, sonra da o sahneye uygun bir tarif veriyordu. Sözkonusu filmin tarifi de omletti. Okurken canım fena halde istemiş, ama ben geceyarısı değil, ertesi sabah pişirmiştim tabi ki:) İçine konan labne peyniri bu omleti yumuşacık yapıyor, üstteki dilim çedar ise lezzetini ikiye katlıyor. O yüzden bol peynirli omlet ismini verdim. Çok da besleyici ve doyurucu. Sahurda kahvaltı yapanlar için protein desteği, ertesi gün kahvaltı yapacaklara da Pazar keyfi olsun efendim, buyurun tarif:

Malzemeler:
(2 kişililik)

- 2 adet yumurta
- 1 yemek kaşığı tam un
- 1/2 çay bardağı yağsız süt
- 2 yemek kaşığı labne peyniri
- 4 dilim çedar peyniri
- 1 tatlı kaşığı tereyağ
- Tuz, karabiber

Yapılışı:

1. Derince bir kabın içinde un ve sütü pütür kalmayacak şekilde ezin, içine yumurtaları ekleyerek iyice çırpın. Labne peynirini ilave ederek karıştırın. Tuzunu, karabiberini ekleyin.

2. Teflon tavada tereyağını eritin, hazırladığınız karışımı tavaya dökerek orta ısıda kapağı kapalı olarak pişmeye bırakın.

3. Omletinizin altı kızarınca spatulayla ters çevirin. Üzerine 4 dilim çedar peynirini yerleştirin. Arkası kızarırken çedarlar da eriyecektir. Şimdi nefis omletinizi hemen sıcak sıcak kahvaltı sofrasına servis edebilirsiniz!


Bu fotoğrafta şimdi en çok özlediğim şey ne biliyor musunuz? Annemin nohut mayalı ekmeği! Canım, bana koliyle ekmek göndereceğine söz verdi gelirken. Başka türlü olmayacak yani, ne yapayım? Kendin yap dediğinizi duyar gibiyim:) Hiç tek başıma yapmayı denemedim, ama eninde sonunda deneyeceğim artık. Böylece sizin tarifi denerken neler çektiğinizi (!) de anlamış olacağım tabi:)

Ramazan hoşgelsin, sofralarımıza bereket, içimize huzur getirsin...

Yorum Gönder

 
Top