0



Kandil simidi deyince aklıma Ankara'daki öğrencilik yıllarım geliyor nedense.. Simitler akşam saatlerinde pastanelerde ve simitçi tezgahlarında öyle güzel kokardı ve evi öyle özletirdi ki! O zamanlar kandil simidinin sadece kandillerde ve sadece pastanelerde yapıldığını düşünüyordum:) Sonradan bu nefis lezzetin değişik tariflerini bulup deneyince ve onlar kadar güzel olduklarını görünce sevinerek, kandillerde evde simit yapmaya başladım.

Vereceğim tarif, denemelerimin sonucunda en çok beğenilen ve benim de çok sevdiğim kandil simidi versiyonu olduğu için rahatlıkla denemenizi öneriyorum. Hemen herkesin bildiği tariflerden olduğu için başta siteye yazmakta kararsız kalmıştım ama bu tarifin mutlaka arşivde olmasını istedim.

Hem ağızda dağılan kıvamı, hem lezzeti öyle güzel olmuştu ki komşulara dağıttıktan ve babaannemle dedemin paketini yaptıktan sonra eve az kaldı diye bir ölçü daha yapmıştım:) Yani bu simitler geçen bir kandilden kalma! Sizlerle paylaşmak bu kandile kısmetmiş...

Tüm iyi dileklerinizin ve dualarınızın kabul olması dileğiyle...

Malzemeler:

- 125 g tereyağı (oda ısısında)
- 1 çay bardağı zeytinyağı
- 1 çay bardağı süt
- 1 adet yumurta (akı ve sarısı ayrı)
- 1 tatlı kaşığı mahlep
- 1 tatlı kaşığı pudra şekeri
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
- Aldığı kadar un
- Üzeri için çörekotu ve susam

Yapılışı:

1. Derin bir kapta bir miktar unla birlikte tereyağını iyice ezin. Zeytinyağını, sütü, yumurta akını ekleyin.

2. Mahlep, pudra şekeri, tuz ve kabartma tozunu ilave edip yavaş yavaş un ekleyerek yoğurun. Ele yapışmayan bir hamur elde edin.

3. Hamurdan irice bir ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp avucunuzda silindir şekli verin. İki ucunu birleştirip halka yapın.

4. Hazırladığınız halkaları yağlı kağıt serilmiş tepsiye sıralayın. Üzerlerine fırçayla yumurta sarısı sürüp çörekotu ve susam serpin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirin.

Yorum Gönder

 
Top