0


Kış geldi...
Paltolar geldi, atkılar, bereler, eldivenler!
Üşümeler, öksürmeler, bitki çayları, ballı sütler, dumanı tüten çorbalar!
Salepler, kestaneler, sıcak çikolatalar...
Buğulanan camlar, kızaran burunlar, yün patikler...
Sinemalar.. tiyatrolar.. kitaplar..

Kış bunların tümü demek.
... ve çok daha fazlası!
Benim için İstanbul'u keşfetmeye başlamak da demek yavaş yavaş... Emirgan'ı, İstinye'yi, Arnavutköy'ü, Çengelköy'ü, Kandilli'yi, Anadolu Kavağı'nı, Rumeli Hisarı'nı, Samatya'yı da görmek demek!
Kazağımın yakasına gömülüp, üşüyen İstanbul'a gülümsemek demek, Boğaz kıyısından!

Birikiyor İstanbul güzellikleri.. İstanbul'un farklı lezzetleri! Yakında onlar da paylaşılacak:)

Tuzlu rulolar bugünün tarifi efendim...
Tatilde yapıldılar, anne kuş tarafından çoook beğenildiler, ama paketlenip hediye edilmek üzere yapıldıkları için fazla tadılamadılar:) Ağızda dağılan bir kıvamdaki bu tuzluları, yumuşacık poğaçalara belki bir alternatif olarak düşündüm (gerçi yumuşacık poğaçalar alternatif istemezler ama!) ve fazlaca tatlı tarifler yayınladığım bugünlerde paylaşmak istedim. Tarif yine benim pratik mutfak rehberimden... Ben her zamanki gibi yağ cinslerini değiştirdim, biraz da kepekli un ekledim.

Malzemeler:

(24 adet)

- 2 adet yumurta (birinin sarısı ayrı)
- 1 Türk kahvesi fincanı yoğurt
- 1 Türk kahvesi fincanı zeytinyağı
- 200 g tereyağı (eritilmiş)
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 1 paket kabartma tozu
- Aldığı kadar un
İç malzeme:
- 200 g beyaz peynir
- 10 dal maydonoz
Üzeri için:
- Susam, çörekotu

Yapılışı:

1. Yoğurt, zeytinyağı, tereyağı, tuz ve birisinin sarısı ayrılmış yumurtaları bir kaba alın, mikserle çırparak karıştırın.

2. Unu ve kabartma tozunu karışıma yedirerek iyice yoğurun (unu hamur elinize yapışmayacak kıvama gelene dek ekleyin). 10 dk kadar dinlendirin.

3. Bu arada iç malzemenizi hazırlayın: Peyniri bir kaba ufalayın, maydonozları ince ince kıyıp peynire karıştırın.

4. Hamuru 6 eşit parçaya bölün. Tezgahınızı unlayarak her parçayı büyükçe bir tabak ebatında açın. Bunu merdane yardımıyla yapabileceğiniz gibi elinizi de kullanabilirsiniz. Daha sonra açtığınız her parçayı keserek 4'e bölün.

5. Elde ettiğiniz hamur parçalarının geniş kısımlarına iç malzemeden koyarak rulo şeklinde sarın. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine sıralayın.

6. Ruloların üzerine fırçayla yumurta sarısı sürün, susam ve çörek otu serpin. Önceden 180 derece ısıtılmış fırında yarım saat kadar pişirin. Güzelce kızardıklarında alın, fazla bekletmeden, tazecikken çayla birlikte servis yapın!

Yorum Gönder

 
Top