0




Portakallı kek deyince benim aklıma annemin kekleri gelir aslında. Annem keklerine ve kurabiyelerine hep portakal kabuğu koyduğundan herhalde.. Öyle ki, buzdolabında ufak bir kavanoz içinde yaz aylarında da portakal kabukları daima bulunur, dayanması için şekerlenmiş olarak. Sonra da pekçok yerde kullanılır.

Ben de yavaş yavaş yaz için kabuk biriktirmeye başlayayım diye düşündüm geçenlerde bu keki yaparken. Anneler mutfak alışkanlıklarının pekçoğunu kızlarına da geçiriyorlar, iyi de yapıyorlar! O sıralar anlamasak bile zaman içinde onlarla aynı şeyleri yaptığımızı ya da düşündüğümüzü gülümseyerek farkediyoruz. Ben de portakal aromasını çok seviyorum, gerçi henüz herşeye koyacak kadar anneme benzemedim ama:) keklerde, kurabiye ve çöreklerde, çayda, tatlılarda... hele hele çikolatayla bir arada kullanmayı çok seviyorum.

Ofise getirmek için kek yapmaya söz verince yine farklı bir tarif denemek istedim. Selçuk Kuzu'nun pasta ve kek tarifleri genelde güzel oluyor, o yüzden epeydir denemeyi düşündüğüm portakallı kekini denedim bu defa. Yağsız bir pandispanyaya portakal kabuğu eklenerek hoş bir aroma kazandırılıyor, pişip soğuduktan sonra üzerine dökülen portakallı sıcak şurupla da lezzeti katlanıyor. Kek beğenildi, öğleden sonra çayların kahvelerin yanında mutlulukla yendi ama sanırım bu mutlulukta Cuma gününün en yoğun ve stresli saatlerini yaşıyor olmamızın da etkisi vardı!

Malzemeler:

- 3 adet yumurta
- 7 yemek kaşığı toz şeker
- 1 adet portakalın suyu ve kabukları
- 7 yemek kaşığı un
- 1 çay kaşığı kabartma tozu
Şurubu için:
- 2 portakalın suyu
- 1 portakalın kabukları
- 3 yemek kaşığı toz şeker

Yapılışı:

1. Yumurtaları, toz şekeri ve portakal kabuğu rendesini derin bir kabın içine alın, mikserle iyice çırparak koyu krema kıvamına getirin.

2. Unu ve kabartma tozunu eleyerek karışıma ekleyin, hafifçe karıştırın.

3. Küçük boy kelepçeli kalıbın tabanına yağlı kağıt serip kenarlarını yağlayın, karışımı boşaltın. Önceden orta ısıya ayarlanmış fırında 30-40 dk kadar pişirin. Pişen kek biraz ılındıktan kalıptan çıkartın, soğumasını bekleyin.

4. Şurup için portakal suyunu, kabuklarını ve toz şekeri karıştırıp ocağa alın, bir taşım kaynatın. Şurup henüz sıcakken, soğuk kekin üzerine dökün. Portakal kabukları kekin üzerinde sevimli bir dekor oluşturacak.

Artık kekinizi ister ılık, ister soğuk servis yapabilirsiniz. Benim yaptığım gibi süprizli olursa daha çok keyif verecektir:)

Haftasonu geldi, bir de güzellik var İstanbul'da yaşayanlar için. Exponatura'06, doğal ve organik ürünler fuarının ikincisi Yeşilköy'de İstanbul Fuar Merkezi İDTM'de dün başladı, haftasonu boyunca da devam edecek. Fuar alanına yakın bir noktaya metroyla ulaşmak mümkün, telefon ettiğimde metro çıkışında ring servisleri olduğu bilgisini de verdiler. Ben yarın zaman ayırıp gitmeyi düşünüyorum. Size de bu sefer önceden bildireyim dedim. Fuarda yöresel ürünler, zeytin ve zeytinyağları, kahvaltılıklar, baharatlar, kurutulmuş gıdalar, bitki çayları, diyet ürünleri, vejetaryen gıdalar gibi pekçok sağlıklı beslenme alternatifi sergileniyor...

Yorum Gönder

 
Top