0



Aralık geldi...
Yılın son ayı, kışın ilk ayı, ve bence en keyifli aylardan birisi!
Çok değil, birkaç güne kadar vitrinlerin ışıkları daha bir parlak yanmaya, pastanelerden her zamankinden daha güzel kokular yükselmeye, caddelerden meydanlara bir renk ve ışık seli akmaya başlayacak.. Birkaç hafta sonra da yılın en keyifli zamanlarından biri (belki de en keyiflisi?) gelip kapımızı çalacak.. Yanında belki biraz kar beyazı, biraz sürpriz kırmızısı, biraz da heyecan pırıltısı ile!

Bugünkü yazıya böyle bir giriş yapmayı düşünmemiştim. Ama bu fotoğrafı ekleyince ve karşımdaki takvimin Aralık'ın ilk gününü işaret ettiğini fakredince gülümseyerek yılbaşı kurabiyelerini anımsadım. Hani o yılın son günlerinde daha bir özenerek yaptığımız, arkadaşlarımıza, komşularımıza hediye ettiğimiz, mutfaklarımızdaki kutuları, kavanozları doldurduğumuz, akşam kahvelerimize, çaylarımıza eşlik eden kurabiyeleri..

Uzun zamandır bekleyen, sırası bir türlü gelmeyen tariflerin sonuncusu bu aslında. Eklemeyi haftanın son gününde ancak başarabildim. Oldukça yoğun geçen bir hafta oldu benim için. Yoğun, stresli ve çabucak geçen bir hafta.. Şimdi artık sakinleşip biraz nefes alma zamanı.. Haftasonu biraz evde olmanın tadı çıkarılacak, uzun kahvaltı keyfi yapılacak veee nihayet ekolojik pazara gidilecek... yaşasın!!

Bu cici bisküviler göründükleri kadar kıtır değil, daha çok ağızda dağılan kurabiye cinsinden. Benim gibi kaptırıp fazla pişirirseniz kıtır olma ihtimalleri yükseliyor tabi:) Tam bir çay kurabiyesi, üstelik ortasındaki kakaolu bölüm ve görünüşüyle muhtemelen çocukları da cezbedebilir. Haftasonunda çay keyfinize eşlik etmesi düşüncesiyle tarifi paylaşmak istedim. Tarif Başak vanilin paketinden (ben vanilin almıyorum artık ama annem saf vanilyaya bir türlü alışamadı, bu tarifi de eve gittiğimde onun paketlerinden birinde görüp denemiştim).

Malzemeler:

- 125 g tereyağı (oda ısısında)
- 125 g pudra şekeri (~1 su bardağından biraz az)
- 2 yumurta
- 4 yemek kaşığı kavrulmuş çekilmiş fındık
- 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
- 1 tatlı kaşığı kakao
- 1 çay kaşığı vanilin (ya da bıçak ucuyla saf vanilya)
- Aldığı kadar un

Yapılışı:

1. Yoğurma kabına başlangıç olarak 1 su bardağı unla birlikte kabartma tozu ve vanilini eleyip, içine tereyağını ve pudra şekerini ekleyerek parmak uçlarınızla ya da mikserle karıştırmaya başlayın.

2. Karışıma 1 yumurtayı ve fındıkların 2/3'ünü ekleyip yavaş yavaş un ekleyerek elinize yapışmayan bir hamur haline getirin.

3. Hazırladığınız hamurdan mandalina iriliğinde bir parça koparın, bunu kakao ile karıştırın.

4. Sade hamuru tezgahta merdane yardımıyla ya da elinizle açarak çiçek kalıbıyla (dilerseniz başka bir kalıpla) kesin. Ortasını parmağınızla çukurlaştırarak kakaolu hamurdan fındık büyüklüğünde bir parçayı bu çukura koyun, hafifçe bastırın.

5. Tüm bisküvileri bu şekilde hazırlayıp yağlı kağıt serili tepsiye sıraladıktan sonra, üzerlerine 1 yumurtayı çırparak sürün, ayırdığınız fındıkları serpiştirin. 175 derece ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.

Yanında güzel demlenmiş bir seylan çayınız da varsa ne olur beni de çağırın:))

Güzel, keyifli, bol kurabiyeli bir haftasonu dileğiyle...

Yorum Gönder

 
Top