0


Siteye yine bir kek tarifi yazmamak için epeyce bekledim. Yeni birşeyler pişirmeyi, paylaşacak yeni birşeyler yaşamayı.. Ama hayat bana fotokopiyle çoğaltılmış günler vermeye devam etti. Ben de kimi zaman ona kızsam da kafa tutamayacağımı bilerek, yaşadığım güzelliklere şükredip koşulların iyileşmesi için dualar etmeye devam ettim. Aslında yazılacak çok şey oldu bazen, ama hemen o an ellerim klavyeye yakın olamadı. O arada bunu yazmalıyım dediğim nice şey kaybolup gitti akan zamanın peşinde..

Uzun aralar vermek hoş değil biliyorum ama bana kızmayın olur mu.. Hala hayatımı düzene koymaya çalışıyorum. Ama az kaldı.. Umuyorum ki Ekim'den itibaren koşullar biraz daha düzelecek ve internet kafelerden kurtulup daha sık yazabileceğim.

Sonbaharla aranız nasıl? Sonbahar mı geldi diyeceksiniz.. Geliyor geliyor az kaldı. Yarın sonbaharın ilk günü resmi takvimlerde, şu an kararan gökyüzü ve yaklaşan yağmur da onun en güzel habercisi. Yağsa yağmurlar, şöyle bir iyice serinlese hava, dizlerimize battaniye çekip otursak kanepede, sıcacık çaylar yudumlasak, bir dilim kek eşlik etse çayımıza diye sonbahar hayalleri kurarız ya... İşte güzel yağmurlu günler ve akşamlar için benim en sevdiğim keklerden biri bu, kakaolu kek. Evet evet, çocukluğunuzdan hatırladığınız kakaolu kek işte, ta kendisi! İlle de deneyin derim başka birşey demem:)

Malzemeler:
(8 dilim)

- 125 g Becel light (dilerseniz tereyağı kullanabilirsiniz ama böyle çok hafif oluyor)
- 1 su bardağı toz şeker
- 3 yumurta
- 1 su bardağı beyaz un
- 1/2 su bardağı tam buğday unu
- 1 paket kabartma tozu
- 1 yemek kaşığı kakao
- Bir ufak avuç ceviz içi

Yapılışı:

1. Oda sıcaklığındaki margarini yumurtalar ve toz şekerle birlikte çırpın. İyice kıvamlı bir hale gelince kabarma tozu ve unu eleyerek ekleyin, hafifçe çırparak karıştırın.

2. Küçük bir dikdörtgen kek kalıbını yağlı kağıtla kaplayın. Kek karışımının yarısından fazlasını kalıba dökün.

3. Ayırdığınız hamura kakaoyu karıştırın. Bunu da hamurun üzerine dökün. Kaşıkla çok hafif karıştırın. Kaşığı bir-iki kez hareket ettirmeniz yeterli. Üzerini düzeltip iri parçalar halinde ceviz serpin.

4. Kekinizi önceden ısıtılmış 180 derece fırında yarım saat kadar pişirin. Kürdan testini unutmayın! Güzelce kabarıp piştikten sonra kokusuna dayanabilirseniz soğuyana kadar bekleyin:) Dilimleyerek servis yapın.


Bu arada fırsatım olmamıştı, biraz geç de olsa hepinize hayırlı Ramazanlar diliyorum. Bedenlerin değil ruhların incelmesi gereken bu güzel ayda oruç tutuyorsanız iftarda ve sahurda sağlıklı yiyecekler hazırlamayı, midenize iyi davranmayı unutmayın.. Kek mi? Sahurda değil ama iftardan sonraki çayda bir ince dilim neden olmasın?
Hele akşam yağmur yağarsa...


Yorum Gönder

 
Top