0




Şimdi diyeceksiniz ki, kırk yıllık kuru fasulyeye ne yaptın Sibel?
Fasulye dediğin ya etli olur ya zeytinyağlı, bu ne böyle?

Bu otlar da neyin nesi?

Mutfakta yeniliklere açık olmak lazım diyenlerdenseniz bu tarifle ilgilenecek, yok o kadar da değilim diyenlerdenseniz okumayı burda keseceksiniz belki. Ne yapalım, bu da böylesi bir fasulye efendim..
Bu sefer böyle yaptım.
Bir önceki akşam yaptığım makarna sosundan artmış yarım demet ıspanağım vardı dolapta. Aldım onları, koydum kuru fasulyeye, oldu ıspanaklı kuru fasulye.
Oldu mu?
Oldu.
Olmasa yazar mıydım? Kimseciklere söylemeden bu macerayı, mutfak arşivimin kötü anılar rafına kaldırırdım. Ama paylaşıyorum. Niye? Güzel oldu da ondan:)

Fikir benden çıkmadı aslında, Tijen ablacığımın fikri bu. Uzun süredir bekleyen notlarım arasındaydı fasulye ve ıspanak birlikteliği.. Dün aklıma takıldı, evde Mevsimlerle Gelen Lezzetler'i karıştırdım ve "Kızılderili Usulü Fasulye" adıyla bu tarife rastladım. Bunu sadece kendim için denemek istediğimden muhtemelen, epeyce de ertelemiştim. Sonunda cesaret edip denemeye karar verdiğimdeyse, canımın içinin fasulyeden hoşlanmadığını öğrendim. Ben ıspanaktan endişe ederken! Şu işe bakın:)

Eh ne yapalım, ben bunu yaparım, kendim yerim dedim ve yaptım.

Yanına da bir pilav yaptım arpa şehriyeli..
Bir de tabi bol yeşillikli salata.. olmazsa olmaz.

Buyrun yemeğimin tarifi:

Ispanaklı Kuru Fasulye

Malzemeler:
(3-4 kişilik)

- 1 su bardağı kuru fasulye (geceden ıslatın)
- 1/2 demet (250 g kadar) ıspanak
- 2 yemek kaşığı zeytinyağı
- 1 adet kuru soğan
- 3 diş sarımsak (ince kıyılmış)
- 1 adet kırmızı biber
- 1 yemek kaşığı domates salçası
- 1 çay kaşığı kimyon
- Tuz, kırmızı toz biber

Yapılışı:

1. Kuru fasulyeyi yumuşayana kadar haşlayın. Suyunu süzün, ancak dökmeyin. Yemekte kullanacaksınız.

2. Ön hazırlık olarak ıspanakları yıkayıp doğrayın, soğanı yarım halka halinde, kırmızı biberi de ince şeritler halinde doğrayın.

3. Bir tencerede zeytinyağını ısıtın, soğanı ve sarımsağı 1-2 dk kavurun. Kırmızı biberi ekleyin. Tencerenin kapağını kapatın ve hepsi yumuşayana kadar birkaç dakika pişirin.

4. Kuru fasulyeyi, dilediğiniz kadar kırmızı toz biberi ve tuzu, kimyonu, biraz suda ezdiğiniz salçayı ve ıspanakları tencereye sırayla ekleyin.

5. En son fasulyenin haşlama suyunu tencerenize ilave edin. Fazla gelirse hepsini kullanmayabilirsiniz. Ben sulu sevdiğim için hepsini koydum. Kaynamasını bekletikten sonra 5 dk daha pişirin.


Fasulyenin haşlama suyu eklendiği için, hele fasulyeniz de lezzetliyse gerçekten lezzetli bir yemeğiniz olacak. Merak etmeyin rahatsızlık da vermeyecek, çünkü kimyon sihirli bir baharat. Midede oluşabilecek şişkinlikleri engelliyor, rahatlatıyor. İnce bulgur kullanılan salatalara da genelde eklenir bu yüzden. Ben bakliyatlara da çok yakıştırıyorum kimyonu.. Hiç denemediyseniz tavsiye ederim.

Bu arada beslenme uzmanları Ramazan ayında oruç tutanların haftada 1-2 kez bakliyat yemesini öneriyorlar. Eh tabi mevsimi de geliyor artık. Gerçi ben zaten eksik etmemeye çalışıyorum, yemeğini yapmasam da salatalarıma koyuyorum.
Ama doğrusu güzel bir yemeğin yeri ayrı..

Yorum Gönder

 
Top