0
Her dergi bitiminde mutfağa girme isteğiyle yanıp tutuşuyorum. Mevsim hiç fark etmiyor; ya kek pişirmek istiyorum, ya da kurabiye, tatlı, börek. Bunun nedenini çözebilmiş değilim. Son günlerde hiç mutfağa giremiyor oluşumun, bütün öğünleri dışarıda yemek zorunda kaldığım günlerin acısını çıkartmak istiyor olabilirim. Önce sıkı bir mutfak & buzdolabı temizliği yapıyor, sonra pişirmek istediklerimi planlıyor, alışverişimi tamamlayıp kendimi mutfağa atıyorum.

Peynirli ve Kabaklı Gül böreği Tarifi
Yine öyle oldu.

Akşam 20.00 civarı eve ulaşabildikten sonra, kendime çılbır hazırlayıp hızlı bir protein takviyesi yaptım, ardından yorgunluğa filan boşverip mutfağa girdim. Önceki gün aldığım ve dolapta beklerken hafifçe nemlenmiş yufkaları havalandırdım, tezgahı temizleyip yufkaları serdim, organik pazardan aldığım yeşil kabakları kabuklarını soymaya kıyamadan rendeleyip hafifçe soteledim, Ezine keçi peyniri ve bolca organik dereotuyla karıştırdım ve böreğimin içini hazırladım. Fırına vermeye hazırlanırken kapı çaldı, sevgilim karnı aç geldi. Eve aç gelip fırına verilmek üzere olan börek tepsisini görünce de çok mutlu oldu tabii!

Bu gül böreği tarifi onun referansı ile yazılıyor; zira ben böreğin tadına henüz bakamadım. "Çok güzel olmuş!" yorumunu duyduktan sonra fotoğrafladım ve tarifin kaynağı olan Macrocenter kartını sabah yanıma aldım evden çıkarken. Çok sevdiğim, aradığım her şeyi bulabildiğim bir market olan (benim için "şekerci dükkanı") Macro'nun aylık dergisinden sık sık tarif deniyorum ve her defasında güzel sonuçlar alıyorum. Bu da onlardan biri oldu. 

Peynirli ve Kabaklı Gül böreği TarifiBen tarifteki yeşil soğanı kullanmadım, sevgilime dokunduğu için bizim eve hiç giremeyen ama çok sevdiğim bir malzemedir. Siz muhakkak kullanın. Yağlı peynirler pişerken börek veya poğaçaların içinden akabildiği için ben genelde az yağlı kullanmayı tercih ederim; keçi peyniri doğal olarak daha az yağlı olduğu için iyi bir alternatif. Lezzetine ise zaten bayılıyorum!

Malzemeler:

  • 3 adet yufka
  • 500 gr kabak (ben yeşil kabak kullandım)
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı (sotelemek için)
  • 2 diş sarımsak 
  • 6 dal ince doğranmış yeşil soğan
  • 1/2 demet ince doğranmış dereotu
  • 200 gr ufalanmış Ezine peyniri (ben keçi peyniri kullandım)
  • 60 ml zeytinyağı (sosu için)
  • 60 ml yoğurt
  • 1 yumurta
  • Susam, çörekotu, taze çekilmiş karabiber.

Yapılışı:

  1. Kabakları rendeleyin, hafifçe tuzlayıp 10 dk bekletin. Ardından fazla suyunu sıkın.
  2. Tavaya 2 kaşık zeytinyağını alın, kullanacaksanız taze soğanları ve ince kıyılmış sarımsağı hafifçe soteleyin. Kabakları ekleyip 5 dk kadar sotelemeye devam edin. Soğumaya bırakın.
  3. Peyniri ufalayın veya çatalla hafifçe ezin, dereotu ile karıştırın. Kabaklara ilave edin. Dilerseniz tuz ekleyebilirsiniz ama ben peynirin tuzu yeterli olur diye eklemedim. Taze çekilmiş karabiberle tatlandırın.
  4. Sos için zeytinyağı, yumurta ve yoğurdu çırpın. Yufkaların her birini üçgen şeklinde 4 parçaya ayırın. Tepsinize yağlı kağıt serin. Fırını 180 dereceye getirip ısıtın.
  5. Sostan bir kaşık alıp fırçayla her bir yufkanın yüzeyine sürün. Geniş kenarına iç malzemeden 2 kaşık kadar koyun, sigara böreği şeklinde sarıp kıvırın, uç kısmını alta yerleştirerek tepsiye dizin. Hepsi hazır olduktan sonra kalan sosu fırçayla böreklerin üzerine sürün (eğer yetmezse biraz daha zeytinyağı ve yoğurt ilave edebilirsiniz).
  6. Böreklerin üzerine susam ve çörekotu serpip ısınmış fırına verin, güzelce kızarana kadar pişirin. 



Ne zaman doğal ürünler görsem fena halde iştahım açılıyor benim, bilmem size de oluyor mu? 
Geçtiğimiz haftalarda posta kutumda bir mail buldum. Blogun okurlarından Firuzan hanım, sağlıklı beslenmeye çocukluğundan beri duyarlı olduğunu, bunu da severek yaptığı bir işe dönüştürdüğünü söylüyordu. Ne mutlu ona! Doğal ve katkı maddesiz ürünlerden oluşan Olinda Foods isimli bir gıda firması var. Şu an için sirke, zeytinyağı ve nar ekşisinden oluşan ürünlerine yenilerini eklemek için çalışıyor. Ben portakal ve acı kırmızı biber çeşnili bu zeytinyağlarını çok sevdim. Hem kahvaltıda ekmek banmak, hem de salataları lezzetlendirmek için idealler. Olinda Foods adresini incelemenizi öneririm...

Yorum Gönder

 
Top