0
Un Kurabiyesi


Un kurabiyesi pastanelerden kurabiye aldığımda en çok tercih ettiğim kurabiyedir.Evde yapımında biskin yağ diye tabir edilen pastacılık yağının kullanılmasının çok daha başarılı sonuçla verdiğini pek çok yerden duydum.


Ancak biskin yağın 10'ar kiloluk satılması nedeniyle ben hiç almadım.Ben genelde tereyağ ve margarin kullanarak yapıyorum...Bence çok güzel de oluyor...


Un Kurabiyesi



150 gram margarin

150 gram tereyağ

1 çay bardağı pudra şekeri

3,5 -4 su bardağı un


Margarin ve tereyağı en düşük ısıda eritip 2 saat kadar buzdolabına koyalım.Süre sonunda yağın üstte kaldığını suyunun altta kaldığını göreceksiniz suyu dökün ve yağları oda sıcaklığına getirin.

Yağ un ve pudra şekerini iyice karıştırıp kulak memesi yumuşaklığında yoğurun. Hamuru 3 parçaya bölüp her bir parçayı ne çok ince ne kalın olacak şekilde rulo yapın.(kurabiyenizin olmasını istediğiniz boyut kadar)


Ruloların üzerinden büyük bir çatal yardımıyla boylu boyunca çizik atın ve keskin bir bıçakla verev olarak kesin.Her bir rulodan ortalama 13-15 kurabiye çıkacaktır.



Fırını 120 dereceye ayarlayın ,ısındığında kurabiyeleri içine koyup yaklaşık 55 dakika pişirin.

Piştikten sonra üzerine pudra şekeri eleyebilirsiniz..


Afiyet Olsun...


Yorum Gönder

 
Top