0



Sevgili Tuğçe bizi küçük mutfağına çilekli güzellikleri paylaşmaya davet etti bu ay... Ben de elim boş gitmek istemedim bu güzel davete, hafif birşeyler yapayım dedim. Kremasız, yağsız olsun, hafif olsun ama göz doyursun istedim:) Bahar ayları en hafif lezzetlerin arandığı aylar ne de olsa, çileğin tam da bu zamanlarda çıkıyor olması doğa annenin bize hoş bir sürprizi olsa gerek!

Çilek nasıl da dekoratif bir meyve değil mi? En basit tatlıyı, pastayı bile bir anda güzelleştiriyor, şıklaştırıyor, bambaşka birşeye dönüştürüyor. Çilekli olup da güzel olmayacak bir tatlı düşünemiyorum ben. Çilek etkinliği için ne yapacağıma karar verirken de onu en çok nasıl yemeyi sevdiğimi düşündüm.. Sanırım çileği en çok süte ve yoğurda yakıştırıyorum, çilekli süt, çilekli dondurma, çilekli yoğurt aklıma ilk gelenler oldu bu yüzden. Durum böyle olunca çilek ve yoğurdu birarada kullanabileceğim bir tarif arayışına girdim. Ve çabucak da buldum! Yemek Zevki dergisinin Mayıs 2005 sayısına göz attığımda, çevirdiğim ilk sayfalarda rastladığım tarif tamam işte dedirtti bana, böyle birşey olmalı!

Geçen Pazar sabahı tatlıyı hazırladım, evden çıkmadan önce fotoğrafladım ve sonra sinemaya gittim. Akşam Sevim'e servis yaparken nasıl bir yorum yapacağını çok merak ediyordum, çünkü pasta gibi görünen bu tatlı aslında bir pasta değildi:) Pandispanya ile hazırlanıyor, ancak pandispanyası fazlaca ıslatıldığı için, bekledikçe pastadan tatlıya doğru bir dönüşüm geçiriyor! Sevim akşam (yani yapıldıktan 6-7 saat sonra) tattığında ilk anda etimek tatlısına benzetti. Bir dilimin ardından "gerisi yok mu bunun?" deyip ikinci dilimi isteyince güzel olduğuna emin oldum:)

Tarife geçmeden önce biraz daha gevezelik yapayım. Çünkü aklıma "çilekle başka neler yapılabilir?" sorusu ve yanıtları geliyor!

* Kahvaltılar zenginleştirilebilir... Mesela bugünlerde ben iyice tatlanmış olan çilekleri yağsız süt ve çikolatalı tahıl gevrekleriyle birlikte yiyorum. Güne leziz bir başlangıç!
* Doğal meyveli yoğurtlar yapılabilir... Katkılı hazırlarını yemiyorsanız şimdi tam zamanı. Bir kase ev yoğurduna, hatta en güzeli süzme yoğurda tatlı çilekler atın, karıştırın, daha tatlı olsun istiyorsanız biraz pudra şekeri de ekleyin, alın size şahane ve basit mi basit bir tatlı!
* Misafirlere sürpriz ikramlar hazırlanabilir... Çileklerin yarısını erimiş bitter çikolataya batırıp yağlı kağıda sıralayın, sonra buzdolabında soğutun. Son derece havalı olacaklar:) İsterseniz tamamını çikolataya bulayıp, hafif ılıdıktan sonra hindistan ceviziyle de kaplayabilirsiniz. Ya da yine tamamını çikolatayla kaplayıp soğuttuktan sonra pudra şekeriyle süsleyebilirsiniz. Beyaz çikolata seviyorsanız aynı güzellikleri onunla da yaratmak mümkün tabi. Bu çilekleri tek başına ikram edebileceğiniz gibi dondurma kuplarınızı ya da çilekli pastanızı süslemek için de kullanabilirsiniz.
* Meyve sosu yapılabilir... Çilekleri hafifçe pişirerek -dilerseniz biraz şeker ilavesiyle- ezdikten sonra meyve sosu olarak dilediğiniz tatlıda kullanabilirsiniz. Sütlü tatlıların üzerine, mesela bir kase muhallebiye fena halde yakışacaktır!

Gerisi sizin canınızın "nasıl bir çilek" istediğine ve yaratıcılığınıza kalmış... Artık sütle birlikte robottan geçirip içer misiniz, suyun içine minik çilekler atıp dondurarak dekoratif buz küpleri mi yaparsınız, kompostosunu, tartoletini, turtasını, reçelini, marmeladını, pastasını mı yaparsınız! Bitmeeez :) Ama ben tarifime geçeyim artık!



Malzemeler:

Pandispanya için:

- 3 adet yumurta - oda sıcaklığında
- 3 Türk kahvesi fincanı toz şeker
- 4 Türk kahvesi fincanı un
- 1/2 çay kaşığı saf vanilya (ya da 1 paket şekerli vanilin)
- 1 paket kabartma tozu

Üzeri için:
- 1 su bardağı süzme yoğurt
- 300 g çilek
- 2 yemek kaşığı pudra şekeri
- 4 yemek kaşığı çilek reçeli
- 1 yemek kaşığı antep fıstığı

Yapılışı:

1. Yumurtaları şekerle birlikte mikserle yaklaşık 10 dk çırpın. Un, kabartma tozu ve vanilyayı birlikte eleyerek karışıma ekleyin, hafifçe karıştırın.

2. Küçük boy dikdörtgen bir fırın tepsisini yağlı kağıtla kaplayarak hamuru dökün, önceden 160 derece ısıttığınız fırında yaklaşık 30 dk pişirin (tarifte 15-20 dk yazıyordu ama ben piştiğinden emin olamadığım için 30 dk pişirdim, siz fırınınıza göre ayarlayın).

3. Pişen pandispanyayı servis tepsinize ters çevirip yağlı kağıdı sıyırın, soğumaya bırakın. Soğuduktan sonra 2 yemek kaşığı reçeli 1 Nescafe fincanı su ile eritip pandispanyayı kuru yer kalmayacak şekilde ıslatın.

4. Yoğurda pudra şekerini ekleyerek mikserle çırpın, krema kıvamına getirin. Eğer kıvamı koyuysa su ekleyebilirsiniz. Çileklerin 5-6 tanesini küçük küçük doğrayın, yoğurda kaşıkla karıştırın.

5. Hazırladığınız krema ile pandispanyayı kaplayın. Kalan çilekleri üzerine sıralayın, kalan 2 kaşık reçeli de çileklerin üzerine fırçayla sürün. Antep fıstıklarını serpin. Buzdolabında en az 2 saat dinlendirdikten sonra dilimleyerek servis yapın...



Yorum Gönder

 
Top