0

Markette görüp çocuk gibi sevinerek aldığım sultani bezelye(bezelye yaprağı)ile aslında mısır ununa bulayıp kızartmasını yapacaktım.Ancak evde zeytinyağlı barbunyadan başka yemek olmadığını düşünerek makarnayla birleştirmeye karar verdim.Zaten kremalı makarnaları çok seven ben için eşi bulunmaz bir makarna oldu bu diyebilirim.







Kremalı Sebzeli Makarna




1 paket burgu makarna(renkli olanları tercih ettim 250 gr)

yarım kilo sultani bezelye(bezelye yaprağı)

2 yemek kaşığı bezelye

2 yemek kaşığı tatlı mısır

100 ml süt kreması

2 yemek kaşığı ricotta peyniri veya labne peyniri

1 büyük diş sarmısak

2 yemek kaşığı sıvıyağ

tuz,karabiber


Öncelikle makarnayı kaynamış ve içine 1 tatlı kaşığı tuz atılmış suyun içine haşlanmaya bırakalım.diğer taraftan sultani bezelyeleri temizleyip ikiye bölelim ve kaynar suda 5 dakika kadar haşlayalım.Bezelye ve mısırıda 3-4 dakika kadar kaynar suda haşlayıp kenara alalım.(ben iglo kullandım)2 yemek kaşığı sıvıyağ gezdirdiğimiz tavamıza sultani bezelyeleri alıp yağ ile beraber iyice soteleyelim.Daha sonra içine bezelye,mısır,rendelenmiş sarmısak ve tuz ilave edip bir sürede hep beraber soteleyelim.Altını kapatmaya yakın krema ve peyniri ekleyip biberini ayarlayıp bir iki fokurdayınca kapatalım.


Süzdüğümüz makarnaları soğuk sudan geçirmeden karıştırma kabımıza alıp sebzeli kremalı karışım ile iyice harmanlayıp bekletmeden servise sunalım.



Afiyet Olsun...



Not:Sultani bezelye çok kısa süreli bir sebze olduğu için denemek isterseniz hızlı davranmanızı tavsiye ederim.



Yorum Gönder

 
Top