0



Blogumu uzun süredir sık güncelleyemiyorum. Dün akşam ne yapsam da yeni bir tarif eklesem diye düşünürken arşivimin tuzlular bölümünün biraz fakir kaldığını anımsadım:) Börek gibi birşey de yapmak istemediğimden, çay yanında atıştırılabilecek bir tuzlu düşündüm ve ortaya bizim çok sevdiğimiz mahlepli kurupastalar çıktı!

Bunlar özellikle annemin favorisi.. Ağızda dağılan hafif tatlı veya tuzlu kurabiyelere bayılır. Tatlı kurabiyelerin kalbimdeki yeri ayrı da olsa, ben de severim tabi! Mahlep kokusu ise malum, pastane kokusudur:) Ama nedense bizim geç tanıştığımız bir baharat mahlep. Annem hala kullanmaz, alışkın olmadığından yani, aklına gelmez. Sadece ben açarım kavanozunu ve o nefis kokuyu elde ederim her defasında. Yine öyle oldu; fırından yükselen kokular akşamın bir vakti etrafa öyle bir dağıldı ki annem "misler gibi koktu ya, bunun tadına bakılmaz mı şimdi?" diyerek hemen birini test etti. Sonuç: "hımmm!"

G. Afrika'daki sevgili dostum Türkmen'den son zamanlarda kaptığım kötü bir huyum var. Belki de iyi bir huydur bu, bilemiyorum:) Konu şu: Ne zaman kurabiye türü birşeyler yapmaya karar versem, içine koyduğum yağı elde edeceğim kurabiye sayısına bölmeye, ve aman Tanrım, bir tanesinde şu kadar yağ var diye düşünmeye başladım!! Tabi bunu yapmadan önce düşünüyorum ve sonuçta çıkan rakamdan korkarsam o tariften vazgeçiyorum. Mesela sonuçta 20 kurabiye elde edeceksem 250 g yağ kullanmak beni dehşete düşürüyor! Ne dersiniz, abartıyor muyum acaba?

Sonuçta ben yine bildiğim yoldan gittim ve yine elimden geldiğince sağlıklı malzemeler kullanmaya çalıştım. Bu malzemelerle bir tepsi (=20 adet) kurupastamız oldu, ve adet başına düşen yağ miktarı çok fazla değil:)) Ayrıca yarıdan fazla köy unu kullandım.

Malzemeler:

- 125 g tereyağı - oda sıcaklığında
- 2 yemek kaşığı zeytinyağı
- 1 Türk kahvesi fincanı yoğurt
- 1/2 Türk kahvesi fincanı esmer şeker
- 1 yemek kaşığı (silme) mahlep
- 1 tatlı kaşığı (silme) tuz
- 1 paket kabartma tozu*
- 1,5 su bardağı tam buğday unu / kepekli un
- 1/2 su bardağı beyaz un
- Üzeri için 1 yumurta sarısı ve çörekotu

* Ben bu tarifte ikinci kez ev yapımı kabartma tozu kullandım. İlk olarak geçenlerde yaptığım bir tart tabanında kullanmıştım, her iki hamur da güzel oldu. Ama esas sonucu kekte alacağımı düşünüyorum, onu henüz denemedim. Keki de güzel kabartırsa eğer, formülünü sizlerle mutlaka paylaşacağım (ve Dr. Oetker beni öldürecek!)

Yapılışı:

1. Tereyağını, zeytinyağını, yoğurdu ve şekeri karıştırın. Ben un aşamasına gelmeden önce mikserle iyice çırpıyorum, böylece yoğurmak daha kolay oluyor.

2. Beyaz unu ayırın; diğer unu, kabartma tozunu, tuzu ve mahlebi ayrı bir kapta karıştırın. Bunu diğer karışıma ekleyerek yoğurun.

3. Beyaz unu yavaş yavaş ekleyerek (gerekirse ilave ederek) elinize yapışmayan ama yumuşak bir hamur elde edin. Hamurdan küçük parçalar kopartıp rulo yapın, bükerek tepsiye sıralayın. Yağlı kağıt kullanmanızı öneririm, benim kurupastalarım yağlamama rağmen tepsiden ayrılmak istemediler:)

4. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörekotu serpin, önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzerleri kızara kadar pişirin (bizim fırında 30 dk sürdü).


Çayınızı da güzelce demleyip ince bellilere doldurduktan sonra, annemin deyimiyle "küğür küğür" ya da benim daha çok sevdiğim deyimle "kıyır kıyır" kurupastalarınızın tadını çıkarın! Pastaneden almaya ne gerek var?

Yorum Gönder

 
Top