0




Bütün bir hafta hafif yiyeceklerle beslenip ağzıma şeker, yağ ve un koymadıktan sonra Pazar sabahı kuşlar gibi hafif uyandım. Bu bir hafta bana bir tür detoks etkisi yaptı sanırım. İlk iki gün gözümü açamıyorken, sonraki günlerde enerjimi yeniden kazandığımı hissettim. Bunu arada bir yapmak gerek...

Bu hafiflik hissini bozmamak adına, akşam yemeği için de hafif, ama Pazar akşamına da yakışacak -yani mutlaka değişik ve hoş bir yemek yapmak istedim. Dr. Yasemin Bradley'in pırasa böreği, evde bulunan basit malzemelerle yapabileceğim bir yemekti, üstelik diyet bir tarifti, o yüzden onu denemeye karar verdim. Fırında pişen tüm sebzeler genelde güzel olur, bu da fena olmaz herhalde, annemler sevmezse de ben yerim diye düşünüyordum ama öyle olmadı. Umduğumdan çok daha güzel oldu!

Böreği gündüzden hazırlayıp pişirmeden soğuk bir odaya bıraktım, sonra Sevim'le dışarı çıktık. Sinemada filme ara verildiği sırada annemi arayıp tahminen kaçta evde olacağımızı söyledim, annem de ona göre böreği fırına verdi. Eğer denerseniz siz de önceden hazırlayabilir, buzdolabında da bekletebilirsiniz. Zaman kazandıran tariflerden yani.. Eve geldiğimizde ortalık misler gibi kokuyordu, üstelik annem yanına ayran da yapmıştı:)

Börek gibi, ama böreğe göre çok daha düşük kalorili, doyurucu ve üstelik de lezzetli yeni bir yemek kazandık böylece.. Annem çok güzel olduğunu birkaç kez yineleyince, hatta "haftada bir yapalım bari, ben yine pırasa alayım" deyince iyice mutlu oldum:) Pırasa yemeğini sevmeyenler için hoş bir alternatif olabilir, ana yemek yanında sunulabilir ya da bizim yaptığımız gibi ayran veya yoğurtla birlikte tek başına bir yemek olarak da yenebilir...


Malzemeler:
(3-4 kişilik)


- 750 g pırasa (temizlenip ayıklanmış haliyle yarım kg kullandım)
- 2 adet patates (3 küçük patates kullandım)
- 1 adet yumurta
- 1 su bardağı light kaşar rendesi
- Tuz, karabiber, pul biber, çörek otu

Yapılışı:

1. Pırasaları halka halka doğrayın, bol suda hafif diri kalacak şekilde haşlayın. Süzgece dökerek ılınmaya bırakın.

2. Diğer yandan patatesleri haşlayın, rendeleyin ve derin bir kaseye alın.

3. Patateslerin üzerine suyu iyice süzülmüş pırasaları ekleyin, peynir rendesini ekleyin, yumurtayı kırın. Tuz, karabiber ve pul biberi de ekleyerek hepsini harmanlayın.

4. Hazırladığınız karışımı yağlanmış cam bir fırın kabına boşaltın, üzerini kaşığın tersiyle düzeltin. Bolca çörek otu serperek önceden 200 derece ısınmış fırına verin. Üzeri kızarana kadar (yaklaşık 45 dk) pişirin. Dilimleyerek sıcak sıcak servis yapın.



Yorum Gönder

 
Top