0



Bazen sizin de canınız bakliyat çeker mi bilmem? Et yemediğimden olsa gerek, benim canım sık sık bakliyat çeker. Eski işimde haftada bir-iki kez mutlaka bakliyat olurdu öğle yemeğinde, annem de belli aralıklarla -özellikle benim için- yeşil mercimek yemeği ya da zeytinyağlı kuru fasulye pişirirdi. Şimdi kendime bakliyat pişirmek zorundayım:) Gerçi annemin zeytinyağlı kuru fasulyesinin yanına yaklaşamıyorum lezzet olarak (ne yapıyor, nasıl yapıyor anlamadım gitti) ama yine de bol sulu bir bakliyat yemeği yapıp kızarmış ekmekle birlikte sıcak sıcak yemeyi çok seviyorum.

Bakliyatları haşladıktan sonra bol yeşillikle salatasını yapmayı da seviyorum. Genelde yaz aylarında bu şekilde tüketmeyi tercih ederdim ama geçen akşam gitgide ufak bir kilere benzeyen dolabımdaki organik bakliyatlarıma göz atarken, bir köşede unuttuğum maş fasulyeleriyle karşılaşınca aklıma salata yapmak geldi. Zengin bir salata olsun diye biraz da mercimek ve kuskus haşladım. Yeşillikleri de eklediğimde bana iki öğün yetecek kadar salatam oldu. Yanında bir kase yoğurt ile benim için harika bir akşam yemeği!

Organik yağda kuru domates konservem bitmişti, kavanozda kalan yağı bu salataya kullandım. Harika bir aroma verdi. Tadı ertesi gün daha hoşuma gitti hatta. Adını da protein salatası koydum! Bu aralar iyi beslenmediğinizi düşünüyor ve iyi birşeyler yiyerek bedeninizi mutlu etmek istiyorsanız yapın bu salatayı. Tavsiye ederim:)

Malzemeler:
(2 kişilik)

- 1/2 su bardağı yeşil mercimek
- 1/4 su bardağı maş fasulyesi
- 1/4 su bardağı kuskus
- 2 tane taze soğan
- 1/2 çay bardağı mısır
- 1/2 demet dereotu
- 1/2 demet maydanoz
- 2 yemek kaşığı zeytinyağı
- 1/2 limon suyu
- Deniz tuzu, taze çekilmiş karabiber

Yapılışı:

1. Mercimek, maş fasulyesi ve kuskusu ufak kaplarda ayrı ayrı haşlayın. Yumuşadıklarında ocaktan alarak soğuk sudan geçirin ve sularını iyice süzün.

2. Yeşillikleri doğrayın; zeytinyağı, limon, tuz ve karabiberi ufak bir kasede karıştırarak sosunu hazırlayın.

3. Tüm malzemeleri geniş bir salata kasesine alarak harmanlayın, servis yapın.



Gelelim ruhun gıdalarına...
!f istanbul 6. AFM Uluslararası Bağımsız Filmler Festivali başlıyooooor!
Benim gibi festival havası solumayı çoook özlemiş biri için bir film festivali şenliklerin en güzeli, en mutlusudur dostlar. Festivallerin en heyecanla bekleneni öncesi bundan daha güzel hazırlık olabilir mi? 15-25 Şubat tarihleri arasında Beyoğlu ve Caddebostan AFM'lerde ruhları besleyecek, oh be sinema varmış dedirtecek filmler var. Ben birkaç film seçtim şimdiden, hatta haftasonu Beyoğlu'na çıktığımda ilk biletimi de aldım.

İzlemek istediğiniz filmleri seçmek için www.ifistanbul.com adresine göz atabilirsiniz. Biletleri bir an önce almakta fayda var. Ben de tavsiyelerimi paylaşacağım ama bir sonraki yazıda:) Yaşasın sinema günleri!

Yorum Gönder

 
Top