0


Tüm malzemelerinin organik olduğu, içine hiçbir katkı malzemesi konmamış yiyecekler düşlüyorum.. Yediğim herşeyin bedenim tarafından sevinçle kabul edildiğini, bedenimin yediklerimden dolayı bana kızmayıp teşekkür ettiğini, onlardan aldığı enerjiyle hayata daha sağlam tutunduğunu ve bunun ruhuma mutlulukla yansıdığını...

Tamamen organik beslenebilmeyi hep hayal ediyorum.. Herşeyin yediğim kütür kütür bir elma kadar doğal olmasını.. Şekeri hayatımdan tamamen çıkarmayı mesela.. Boyalı, jöleli pastaları nasıl yemiyorsam, beyaz un ve şeker kullanılmış diğer hamurişlerine de hayır diyebilmeyi.. Reddettiğim daha başka şeyler gibi.. Ben böyle hayaller kuruyorum. "amaaan sonuçta hepimiz öleceğiz!" diyenlere "evet ama ben kendi ellerimle kendime ve sevdiğim insanlara kanser kapısını açmak istemiyorum" diyorum.. "amaaan, onda katkı bunda katkı, tası tarağı toplayıp dağda bir kulübede mi yaşayalım?" diyenlere, "ahh keşke!" diyorum..

Keşke..
Keşke dünyaya daha az zarar verebilsem.. bıraktığım iz daha da küçülse.. Hiçbir canlıya hiçbir zararım dokunmadan gidebilsem bu dünyadan..

Zerrin'le buna benzer şeylerden de bahsettik Cumartesi günü buluştuğumuzda. Sevgili okur-arkadaşım Zerrin'e, onun da aynı şeyleri düşündüğü sanki içime doğmuş gibi, neredeyse organik sayılabilecek kurabiyeler yapıp götürmüştüm. Zerrin kurabiye paketini önce evde açacağını söyledi, sonra dayanamayıp birinin tadına baktı. İçinde şeker olmadığını, bal olduğunu söylediğimde de "işte aslında şekere gerek yok!" dedi. Kahvelerimizi yudumlarken keşkelerimizi ve hayallerimizi konuştuk ardından.. Ama onlar bize kalsın deyip kurabiyelerin tarifini paylaşıyorum:)

Kurabiyelerde
Sade'nin organik ürünlerini kullandım; yani ceviz, bal, un ve tarçın onlardan gelen "kurabiyelik paketi"ndendi. Zeytinyağı zaten Ege'mden, tereyağı annemin köylü bir teyzeden alıp getirdiği ve buzluğa attığım kalıptan.. Tek katkı malzemesi kabartma tozu ve üste sonradan ya az tatlı olduysa endişesiyle serptiğim pudra şekeri oldu. Aslında hiç serpmesem de olurmuş.. Kurabiyelerin tadına baktıktan sonra paketlerken, en azından bu kadarını yapıyorum diye düşündüm, en azından çabalıyorum..


Malzemeler:

Hamur malzemesi:
- 1/2 su bardağı zeytinyağı
- 1/2 su bardağı eritilmiş tereyağı
- 1 su bardağı yoğurt
- Aldığı kadar tam buğday unu
- 1 paket kabartma tozu
İç malzemesi:
- 2 yemek kaşığı bal
- 1 su bardağı dövülmüş ceviz
- 1/2 tatlı kaşığı tarçın

Yapılışı:

1. Zeytinyağını, eritilmiş tereyağını ve yoğurdu tel çırpıcı ile karıştırın. Daha sonra bir miktar un ekleyin ve kabartma tozunu da ekleyip yoğurmaya başlayın. Gerektikçe un ekleyin. Elinizden kolayca ayrılan yumuşak bir hamur olacak.

2. Ayrı bir kapta cevizleri, balı ve tarçını karıştırarak iç malzemenizi hazırlayın. Fırın tepsisine yağlı kağıt serin, fırını 180 derecede ısıtmaya başlayın.

3. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp avucunuzda hafifçe yassıltın, ortasına iç malzemeden 1 tatlı kaşığı kadar koyun. Hamur kenarlarını ortada toplayıp parmak uçlarınızla yapıştırın, hafifçe yuvarlayıp tepsiye sıralayın.

4. Kurabiyelerinizi ısınmış fırında 20 dk kadar pişirin. Fırından çıkıp soğuduktan sonra dilerseniz üzerine pudra şekeri serpin.


Hamurdaki yoğurttan dolayı poğaça ya da çörek gibi yumuşak kurabiyeler oluyorlar. Sanırım çocuklar da severek yiyeceklerdir. Denerseniz çayınızla birlikte yerken kendinizi iyi hissetmeniz dileğiyle..

Yorum Gönder

 
Top