0



Zaman zaman mutfağa küsme, sonra yine barışma dönemlerim oluyor. Mutfağa küsme dönemlerim aslında hayata da küsme dönemlerim -ki siz bunu yeni yazılarımın azalmasından anlıyorsunuz ya da anladığınızı düşünüyorum- o dönemlerde kabuğuma saklanmayı tercih ediyorum.. Her zaman buradan sizlere yansıyan ışıklı ruh halinde olamıyorum malesef.. Çıkmazlarım, çelişkilerim, çözümsüzlüklerim var. Ama herşeye rağmen bir ışık işçisiyim ben, daima ışığı aramak, ışığa koşmak ve içime alabildiğim tüm ışığı paylaşabilmek derdindeyim..

Bunları niye yazıyorum şimdi?
Aslında uzun zamandır şablonda bekleyen güzel bir tarifi yayınlamak, haftasonu kahvaltınız için bir fikir vermek istemiştim. Ama sayfayı düzenlemek için açar açmaz annemle yaptığımız kahvaltıların özlemi doldu içime.. Uzun uzun haftasonu kahvaltısı yapmayalı, sofraya yeni birşeyler koymayalı çok oldu.. Hayatı her koşulda güzelleştirmeyi seven biri olsam da, tek başıma kocaman sofralar kurup yemek gelmiyor içimden Pazar sabahları. Kahvaltı tabağımı ufak sehpama koyup bir yandan gazetelere bir yandan televizyona bakarak kahvaltı yapıyorum ve tabi ki ne yediğimi anlamıyorum!

Neyse ki bu özlemimi bir parça giderecek bir konuğum olacak haftasonunda.. Canım kardeşim Yılmaz geliyor, askerliğinin ilk evresini tamamlamış olarak.. Dağıtım izninin birkaç gününü evde geçirdi, kalanını İstanbul'da benimle ve arkadaşlarıyla geçirecek, sonra da onu Ağrı'ya yolcu edeceğim... Yine yollar.. yine uzak yollar!

Gelelim peynirli akıtmalara...
Gelelim ki kahvaltı keyfi iyidir dedik madem, bir anlamı olsun, iyi gelsin..

Geçenlerde yemekbiz mail grubumuzda sevgili
Mine "cızlama" tarifi sormuş, bir grup üyesi de cızlamanın krep gibi, ama mayayla yapılan bir hamurişi olduğunu yazmıştı. Sanırım değişik şekillerde adlandırılsa da bahsedilen aynı hamurişi.. Bildiğim kadarıyla krepler mayasız olarak bol süt ve yumurtayla, mümkün mertebe incecik hazırlanıyor; akıtma ise daha kalınca olabiliyor ve maya kullanılabiliyor. Vereceğim tarifte olduğu gibi yumurta kullanmadan ve başka bazı eklemelerle akıtma yapmak da mümkün..

Tarifi Dr. Oetker maya paketinde görüp, değişik birşey istiyorum ve yapacağım! dediğim bir haftasonu sabahı denemiştim. Tabi yarım ölçü yapmama rağmen akıtmaları 2 gün yedim ve yalnızken bu gibi faaliyetlerde bulunmanın gereksizliğini bir kez daha anladım. Gereksizdi belki ama çok lezzetliydi, neyse hadi afiyet olsun, ama bir daha yapma dedim kendime:)

Yazacağım ölçüler 2 kişilik. Ben tam buğday unu ve zeytinyağı ile yaptım, asıl tarif normal beyaz un ve sıvıyağ ile..

PEYNİRLİ AKITMA

Malzemeler:

- 1 su bardağı tam buğday unu
- 1/2 paket instant kuru maya

- 1 çay kaşığı toz şeker
- 1/2 çay bardağı zeytinyağı
- 1 + 1/4 su bardağı ılık süt (yağsız kullandım)
- 1/2 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir
- 1/4 demet maydonoz

Yapılışı:

1. Unu eleyip maya ile karıştırın. Şekeri, zeytinyağını ve sütü ekleyerek mikserle birkaç dakika çırpın.

2. Mikseri çıkartıp karışıma peynir rendesini ve ince kıyılmış maydonozları ekleyin, kaşıkla karıştırın.

3. Kabın üzerini streçle kapatarak ılık bir ortamda kabarması için 1 saat kadar bekletin. Bu aşamada hamur hafifçe yükselip köpürecek.

4. Hafifçe yağladığınız tavaya hamurdan (hamuru söndürmemeye dikkat ederek) birer kepçe dökerek önlü arkalı pişirin. Tümü pişene kadar önce pişenlerin sıcak kalmaları için ılık fırının içinde bekletebilirsiniz.


Akıtmaları sade olarak da servis yapabilirsiniz ama yanında peynir zeytinle ve bir bardak portakal suyuyla nefis oluyorlar..

Tüm annelerin, anne adaylarının, anneannelerin ve babaannelerin gününü şimdiden kutluyorum. Annemden uzakta olacağım bu yıl ona küçücük bir kurabiye ve çikolata paketi yollayabileceğim buradan ancak, ama umarım pakete sığdıramayacağım özlemim ve sevgim de ulaşır o "emek ellerine"..

Yorum Gönder

 
Top