0
Çaylı kek furyasının estiği dönemlerde (10 sene kadar evvel) neredeyse haftada 1 aa anne dökmeyelim çayı yine çaylı kek yapalım diye diye her çeşitini denemiştim..Bu güzelim keke uzun yıllar ara vermişim ve çok büyük bir hata yapmışım.Bu hafta sonu bizde yine çaylı kek olacak buyrun gelin efendim :)


Pekmezli Çaylı Kek

3 yumurta 1 su bardağından 2 parmak eksik sıvıyağ
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı demli çay
4 yemek kaşığı pekmez
1 dolu yemek kaşığı koyu yoğurt(genelde konmaz ama ben koydum)
1 çay kaşığı zencefil,1 tatlı kaşığı tarçın
3 yemek kaşığı çok ince çekilmiş ceviz
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
3,5 su bardağı un(kontrollü ekleyin)

Öncelikle yumurta ve şekerimizi iyice beyazlayana kadar çırpıyoruz.Yoğurt,çay ve sıvıyağı ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.Kuru malzemeleri de ekleyip iyice karışana kadar karıştırıp önceden yağlayıp biraz un serptiğimiz kalıbıma hamurumuz döküyoruz.175 dereceli ön ısılı fırında ilk 25 dakika kapağını hiç açmadan pişiriyoruz.

Not: Benim kekim 40 dakikada pişti,baton kek kalıbı kullandım ve oldukça yüksek bir kek oldu...
Hiç denemeyenlerinize veya daha evvel deneyipte unutanlara mutlaka tavsiye ederim..


Afiyet Olsun....

Yorum Gönder

 
Top