0
Arap tavası tarifi arap tavası nasıl yapılır işte hatay yöresine özgü arap tavası nasıl yapılır.

Malzemeler:
500 gr orta yağlı kıyma
4 kuru soğan
4 diş sarımsak
4 dolmalık biber veya 5-6 tane çarlıston biber
1.5 kg domates (ben 1 kiloluk kavanozlarda hazırladığım domates konservesini kullandım)
Yapılışı:
Kıyma tavaya alınır. Üzerine zeytinyağı eklenir, sulandırmadan orta ateşte kavrulur. Kuru soğanlar yemeklik doğranır, kavrulan kıymanın üzerine eklenir. Kapağı kapalı olarak kısık ateşte kavrulur. Biberler doğranır, tavaya ilave edilir. 2-3 dakika kavrulup üzerine domatesler eklenir. Tuz da ilave edilip kapağını kapatıp pişmeye bırakılır. Ben biber salçası kullanmayı tercih etmiyorum, bu aşamada içine biraz pul biber ekledim. Zaten kullandığım biberler de hafif acıydı. Siz nasıl isterseniz kullanabilirsiniz. Tavamız pişince üzerine doğranmış maydanoz, karabiber eklenir karıştırılır. Servise hazır... 
haber7

Yorum Gönder

 
Top