0


Hiçbir meyveye değişmeyeceğim elmaların böyle de bir reklamını görünce gülümsedim pazarda.. Hakikaten öyleler ama.. Çıtır çıtır. Müsliye doğramalık, ısıra ısıra yemelik, kek-kurabiye yapmalık hatta... Elmaya olan aşkımdan, diğer mevsim meyvelerini çok ihmal ettiğimi düşündüm geçen gün. Halbuki bu mevsimde yiyebileceğimiz ne güzel meyveler var...

Annemlerin evine çok yakın kurulan Çarşamba pazarını çok severdim. Ama bayram arasına denk gelince bu kez, ve ben ille de pazar gezeceğim diye tutturunca, Pazar günleri kurulan pazara gittik. İremciğimizi de yanımıza alarak tabi. Pazarı görsün, koklasın diye kuşum. Muz alınca hemen soyup eline tutuşturalım diye, renk renk meyvelerin, sebzelerin arasında mutlu olsun diye.



İremcik çok sevdiği muzla mutlu olurken, ben de başka güzelliklerin peşine düştüm. Brokoliler tazecikti ve inanmayacaksınız belki ama kilosu 75 kuruştu! Evet ben de inanamadım, buradaki yarım kilo bile çekmeyen paketlere verdiğimiz para ile kıyaslayınca.. Brokoliler bir önceki yazıda gördüğünüz yemeğe dönüştü sonra, annemin ellerinden. Biz de afiyetle yedik.


Ispanakları da çok sevdim, tazeciktiler, pembe pembeydi kökleri. Başbaşa vermişler, nasıl pişerlerse en lezzetli olacaklarını konuşuyorlardı belki:) Zeytinyağında soğan ve havuç kavrulduktan sonra, üstüne de yumurta kırarak, tabi sarımsaklı yoğurtla birlikte! dedi bir ses. Benim sesim:)



Çok aradık ama malesef pek ot bulamadık pazarda. Teselli ikramiyesi olarak ebegümeci çıktı şansıma. Eh, kabulüm. Ne çok özlemiştim halbuki arapsaçını.. Kısmet başka zamanaymış. Ama ebegümeci kavurması da az lezzetli değil hani..

Annem yaparken seyrettim, buraya da not düşmek isterim. Ebegümeci büyük kentlerde de zaman zaman rastlanabilen bir ot. Denemek isterseniz tarifi çok basit:

Otunuzun miktarına göre, 1 ya da 2 kuru soğanı küp doğrayıp zeytinyağında kavuruyorsunuz. Önceden yıkayıp ayıkladığınız ve doğradığınız otları ekliyorsunuz. Biraz kapağını kapatın ve ateşi kısın ki otlar buharla yumuşasın. Arada karıştırmayı ihmal etmeyin. Piştiğinde toz kırmızı biber, karabiber ve tuzunu ekleyin. Hepsi bu..

Serviste illa ki sarımsaklı yoğurt, yanında da kızarmış ev ekmeği...
Ben parmaklarımı yedim, sizi bilmem...

Yorum Gönder

 
Top