0













En çok sevdiğim kurabiyelerden biridir. Bizim evde tatlı şeyler gerçekten tatlı tatlı yenir. Dolayısıyla lokumlu kurabiyenin yoğun tatlı tadı bu tarife çok uyuyor.






Lokumlu kurabiyeyi kendi uyguladığınız kurabiye tarfilerinin içine uygulayabilirsiniz. Ben yaptığım kurabiye'de Betül'ün nefis kurabiyelerinden birinden esinlendim. İçinde krem şanti denedim. Dolayısıyla pudra şekeri kullanmadım . Zaten içinde de lokum var. Tadını tutturabiliyorsunuz. Lokumlar Afyon limonlu lokumlarından. Güllü lokumlalarla da çok güzel oluyor.

Not: Elinin tüm parmak izleri belli olan ve tırnakları cadı gibi çıkmış olan kişi kardeşimdir :))
Malzemeler:
  • 1 paket krem şanti
  • 250 gr . tereyağ ya da katı yağ
  • 1 paket vanilya ve kabartma tozu
  • 1 adet yumurta
  • 3 bardak un (isterse biraz daha)
  • İçine lokum (lokumları ikiye bölerek kullandım.)
  • Üstüne pudra şekeri

Yaplışı:

  1. Lokumlar dışında tüm malzeme karıştırılır. Kulak memesi kıvamına gelene kadar un eklenir.
  2. Elinize ceviz büyüklüğünde bir parça alıp, elinizde düzleştirip, içine lokum koyup kapatıyorsunuz. Tekrar yuvarlayarak yağlanmış tepsiye diziyorsunuz. 170 derecede 20- 25 dakika yeterlidir.
  3. Piştikten ve soğuduktan sonra üstlerini pudra şekeri ile süslüyorsunuz.

Yorum Gönder

 
Top