0
Bir yılın son günlerinde, aynı zamanda kış mevsiminin de en soğuk zamanlarında, içinizi en çok ne ısıtır? Dükkanların rengarenk vitrinleri.. Mağazalardaki ışıl ışıl süsler.. Kalabalıklara karışıp yaptığınız alışverişler, vereceğiniz hediyelerin dost yüzlerde oluşturacağı kocaman gülümsemelerin hayali.. Evinizi süslemeniz şans getirsin diye, ya da sadece daha güzel olması için..

Tahinli kurabiye tarifi


Benim içimi en çok ısıtan, bana en iyi gelen şey ise, yılın tüm zamanları için aynı.. Mutfakta olmak! Bazen kendi keyfim için, bazen de paylaşmak için kurabiyeler pişirmek. Yine gelenek bozulmayacak ve ben kurabiye yapacağım, süslü paketlerde dostlara hediye etmek üzere.

Aklım fikrim kurabiyelerdeyken bu ara, yılın son yazısı da kurabiye üstüne olsun istedim. Yeni yıl için iyi dileklerimi sizlere tahinli kurabiyelerle gönderiyorum, yanında sıcacık bir çayımı da kabul edin...

Tahinli kurabiye tarifi


En sevdiğim kurabiyelerden olmasına rağmen, bugüne kadar arşivimde bir tahinli kurabiye tarifi olmaması ilginç.. Mutfak maceralarına ilk başladığımda, ilk yaptığım ve çok güzel oluşuyla beni (ve evdeki herkesi) şaşırtan kurabiye türüdür oysa (küçükken yaptığım sable bisküvilerini saymazsam:)

Tarif bu kez kardeşim Sevim'den. Bayramda Aydın'dayken, öğleden sonraları tutan "kahve yanında tatlı birşeyler" krizlerim için yaptı bu kurabiyeleri. Çok da severek yedik. Ben de bir zamanlar bu tür şeyleri yapmayı hiç bilmeyen (hatta ilgilenmeyen) kardeşimin mutfağa merak sarıp böyle güzel şeyler yapmaya başlamasından gurur duydum. Armut dibine düşermiş değil mi?

Malzemeler
  • 1/2 su bardağı tahin
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1/2 su bardağı pudra şekeri
  • 1/2 su bardağı ceviz
  • 2,5 su bardağı kadar un (aldığı kadar)
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 1/2 paket vanilya
  • Üzeri için 1 yumurta sarısı
Yapılışı
  1. Tüm malzemeleri, aldığı kadar unu yavaş yavaş ekleyerek yumuşak bir hamur kıvamına getirin. Biraz kırıntılı görünebilir, sorun değil.
  2. Hamurdan ufak parçalar alıp avucunuzda sıkıştırarak yuvarlayın, yağlı kağıt serili tepsiye sıralayın. Üzerlerine yumurta sarısı serpip biraz toz şeker serpin.
  3. Önceden ısıtılmış 175 derece fırında 15-20 d kadar pişirin. İlk piştiğinde hemen dokunmayın, dağılabilir. Biraz soğuduktan sonra tepsiden alıp servis yapabilirsiniz.
Evet, o ağızda dağılan kurabiyelerden biri işte.. Mis gibi tahinli hem de. Bunlar da minik İrem parmakları, kurabiyelere uzanan!

Tahinli kurabiye tarifi


Yeni yıl hepinize güzellikler getirsin. Evdeyseniz, ya da evinize varır varmaz pencere önünde kahve keyfi yaparak İstanbul'a yağan ilk karın keyfini çıkarmayı da ıskalamayın!

Yılın ilk günlerinde kahvenin sürekli okuyucularını mutlu edeceğine inandığım (beni şimdiden çok mutlu eden) küçük bir sürprizim olacak sizlere..

Yorum Gönder

 
Top