0


Bu keki ne zaman yaptım inanın hatırlamıyorum. Zaten zırt pırt çeşitli denemelerle kek yapıldığı için çok da önemi yok. Kekin o nefis kokusu geldi bana , size de geldi mi acaba ?

Malzeme:

  • 3 yumurta
  • 3 kaşık dolusu yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1'er paket kabartma tozu ve vanilya
  • 2,5 bardak un
  • 1,5 bardak şeker
  • 1 tatlı kaşığı dolusu tarçın (ben zencefil de koyarım)
  • 1 bardak dolusu kuru üzüm ve tabii ki istenirse ceviz ( ben koymammışım)

Yapılışı :

  1. Bence en önemli ayrıntı yumurtaların beyazlarının sarılarından ayrılarak şekerle beraber çırpılması. Bu kekin daha güzel kabarmasını sağlıyor. Mümkünse yumurtanız soğuk olmasın. Ama nerede , çoğunlukla buzdolabından çıkarıp yapıyoruz :))
  2. Daha sonra yumurta sarılarını da katın. Tüm malzemeyi koyun. Kabartma tozunu , unu koyduktan sonra koymayı unutmayın. Keki yuvarlak borcama veya tepsi şeklindeki kek kalıbına dökün. Kalıbı yağlayıp, unlamayı unutmayın.
  3. Üzümleri isterseniz una bulayıpta koyabilirsiniz. Hani dibe çökmesin diye. Gerçi ben bu konuda pek sorun yaşamıyorum ama isterseniz siz öyle yapın. 170 derecelik fırında yaklaşık 40 dakika pişirin.

Yorum Gönder

 
Top