0

Ben piyazı hiç beceremezdim. Çünkü fasulyeyi düdüklüde haşlıyordum. Çok pişiyor ve dağılıyordu. Bir de zeytinyağını az koyuyordum. Piyaza zeytinyağı döktüğünüzde aşağıda suyunda gözükecekmiş arkadaşlar :)) ( Pevin kulakların çınlasın.) İşin sırrı bu iki detayda gizli. Bir de sanki piyaz şeker fasulye ile daha güzel oluyormuş gibi geliyor bana

Tarif ve malzeme bir arada

Buzlukta yazdan ayıklayıp koyduğunuz şeker fasulyeleri ( yarım kilo kadar) gözünüzün önünde, ağzı açık bir tencerede haşlıyorsunuz. Suyunu süzüp tencereye alıyorsunuz. 1 büyük soyanı piyazlık doğruyorsunuz. Soğanı tuzla öldürmüyorsunuz. Elinizle birbirinden ayırıp fasulyelerin üstüne koyuyorsunuz. Üstüne de 1/3 demet maydanozu doğrayıp koyuyorsunuz. 1/2 kahve fincanı sirke, 3 kaşık zeytinyağı ve tuzu küçük bir şişede iyice çalkalayıp piyazın üstüne döküyorsunuz. Tadına bakarak malzemeyi arttırabilirsiniz. Dediğim gibi zeytinyağı az geldiyse suyunda zeytinyağı çıkmadıysa biraz daha ekleyebilirsiniz.

Yorum Gönder

 
Top