0

Bence yazın en güzel tatlıları,  hafif sütlü tatlılar...
Özellikle meyve soslu olanlar benim favorilerim ;)

Malzemesi
2 lt süt
8 kahve fincanı şeker
6 kahve fincanı un
2 yemek kaşığı margarin
1 vanilya
isteğe bağlı damla sakızı (ben koymadım)

Meyveli sos için;

500 gr. çilek
2 yemek kaşığı buğday nişastası
1 su bardağı su

Hazırlanışı

Muhallebisini hazırlamak için vanilya hariç tüm malzeme karıştırılarak pişirilir. Ocaktan alınca vanilya eklenerek 5 dakika el blenderıyla karıştırılır.
Islatılmış tepsiye dökülür.
Meyveli sosunu hazırlamak için çilekleri güzelce yıkıyoruz. Ben çilekleri birazcık da suda bekletiyorum. Çilekleri süzüp blendırdan geçirdim. 1 su bardağı su ve nişastasınıda ekleyerek pişirdim.


İlk sıcaklığı geçene kadar ara ara karıştırarak beklettim. Çok soğursa muhallebisiyle bütünleşmez. Ne çok sıcak ne de çok soğuk olacak. Muhallebisinin üzerine sosu dökeceğiz.


İsterseniz çilekle süsleyin üzerini öyle de çok şık bir sunum oluyor.

Ben, taze nane ve çilekle servis yaptım. Mis gibi taze nane ve çilek kokuyordu.
Herkes çok beğendi.


Afiyet olsun...

Yorum Gönder

 
Top