0


Kurabiyeyle süt içmeye bayılan çocuklardanım ben!
Hele kahvaltıda daha da bayılırım, yağsız sütüme iki kurabiye eşlik ederse güne çoook mutlu başlayabilirim. Gerçi bunu pek sık yapmamaya çalışıyorum, hatta "kırk yılda bir" diyebilirim. Ama mutluluğun tanımlarından biri bu olsa gerek!

Bu kurabiyeleri çok önce yapmıştım, sizlerle paylaşılmak üzere bekliyorlardı. Haftasonu gelmişken belki kolay bir kurabiye arayanlar olur diye düşündüm, hemen ekleyeyim dedim. Tamam kabul ediyorum, biraz da Yemekbiz'den Zeynep ablanın zıpzıpını kıskandım! Çocukların kakaolu kurabiyeleri çok seveceği kesin, tabi kocaman çocuklar da yiyebilirler (şu acayip cinsiyetçi reklama benzedi ama neyse:))

Tarifi Sahrap Soysal'ın Hürriyet'teki köşesinden aldım. Üzerindeki şekerlemeler tamamen keyfinize kalmış, hiç kullanmayabilirsiniz de. Ben bu pasta süslerini kurabiye üzerinde de seviyorum. Kurabiyelerin kıtır görünüşüne rağmen (ve öyle olacağını tahmin etmeme rağmen) soğuduktan sonra da hafif yumuşak, hoş bir kıvamı vardı.

Malzemeler:
- 1 paket (250 g) tereyağı (oda sıcaklığında)
- 1 su bardağı toz şeker
- 1/2 su bardağı pudra şekeri
- 3 su bardağı un
- 3 yemek kaşığı dolusu kakao
- 1 paket vanilya
- 1 Türk kahvesi fincanı çekilmiş ceviz

Yapılışı:

1. Tereyağını derin bir kaba alıp toz şeker ve pudra şekeri ekleyin, mikserle iyice çırpın.

2. Mikseri çıkartıp unu azar azar ekleyin, kakaoyu ve vanilyayı da ekleyerek yoğurun. Cevizi de ekleyin.

3. Elinize yapışmayan bir hamur elde ettikten sonra 15 dk kadar dinlendirin. (Ben başka işlere dalınca hamur biraz fazla dinlenmiş hatta uyumaya bile geçmişti:))

4. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizde yuvarlayın. Üzerlerine hafif bastırarak yassı şekil verin. Dilerseniz şekerlemelerle süsleyin.

5. 170 derece ısıtılmış fırında 20-25 dk kadar pişirin.

Güzel bir bardak süt, ya da çayınız - kahvenizle birlikte tadını çıkarın!

Yorum Gönder

 
Top