0


Yemece içmecede sınır tanınmayan yılbaşı gecesinin ardından, yılın ilk günlerinde sanırım çoğunluk diyettedir ya da en azından detoks yapıyordur. Tabi ne kadar yese bir zararını görmeyen mutlu azınlığı saymazsak! Alkol aldıysanız eğer, bir de buna yılbaşı pastasını, kurabiyelerini, türlü çeşitli çerezi, çikolatayı eklediyseniz, üstüne üstlük yemeği de fazla kaçırdıysanız, telafi edebilmek için en azından birkaç günlük diyete mahkumsunuz demektir. Ben yemeği fazla kaçırmak haricinde diğer kaçamakları hiç çekinmeden yaptığım için telafi günlerindeyim şimdilerde (diyet yerine telafi demek daha rahatlatıcı mı geliyor yoksa? :)

Telafi günlerinde karbonhidrattan köşe bucak kaçıldığı ve gözlerimizin önünde tatlılar uçuştuğu için bir süre sonra mutsuzluk alametleri başgösterebiliyor tabi. İşte bir tabak kepekli ve hafif soslu makarna sizi böyle bir anda çoook mutlu edebilir! Zarar da vermez hani.. Aslında onu da yemesem daha iyi olur dememek, dünya nimetlerinden elimizi eteğimizi çekmemek lazım:)

Bu makarnayı yapalı ve afiyetle yiyeli aslında epey oldu ama bugünlere uygun olabileceğini düşündüğüm için paylaşmak istedim. Hem sağlıklı ve hafif bir yemek arayanlar hem de makarnaseverler denemeli! Ben Filiz'in ekolojik makarnasını kullandım, ekolojik makarnanın harika bir lezzeti var, ama aynı tadı diğer kepekli makarnalarda malesef bulamıyorum. Mümkün olduğunca ekolojik makarna arıyorum raflarda. Ama çeşitleri sınırlı olduğu için (bildiğim kadarıyla sadece spagetti, burgu ve penne var kepekli olarak) her zaman tercih edemiyorum. Gönül kelebek makarna da ister, ne bileyim fırın makarna bile ister yeri geldiğinde! İsterim de isterim, tüm makarnaları ekolojik isterim, hatta şımarıp yediğim herşeyi ekolojik isterim! Hadi hep birlikte isteyelim, olmazsa almayacağız işte, tüketmeyeceğiz diyelim, o zaman olur mu acaba??

Makarnamın tarifine geçeyim ben:)

Malzemeler:

- 250 g kepekli / ekolojik makarna
- 250 g yerelması
- 1 adet havuç
- 1 adet kuru soğan
- 4 diş sarımsak
- 3 dolu yemek kaşığı konserve domates
- 2 yemek kaşığı zeytinyağı
- 1 yemek kaşığı soya sosu

Yapılışı:

1. Yerelmalarının kabuklarını kazıyarak ya da incecik soyarak temizleyin (temizlediklerinizi kararmaması için limonlu suya alın), daha sonra iri parçalar halinde doğrayın.

2. Soğanı yemeklik doğrayın, sarımsakları ince ince kıyın, havucu halka halka doğrayın.

3. Tavada zeytinyağını ısıtıp soğanı ve sarımsakları pembeleştirin. Yerelması, havuç ve domatesi de ekleyip 2-3 dk kavurun. Soya sosunu da koyduktan sonra sebzelerin üzerini örtecek kadar su ekleyip pişmeye bırakın. Suyunu çekip sebzeler yumuşayana dek pişirin (yaklaşık 15 dk).

4. Sosun hazırlanması daha uzun süreceği için makarnayı bu aşamada haşlayın. Haşlama suyuna tuz eklerseniz sosa eklemenize gerek kalmaz (soya sosu zaten tuzludur!)

5. Haşladığınız makarnayı sosla harmanlayarak servis yapın.



Ben unuttum ama siz serviste kıyılmış dereotu serpebilirsiniz makarnanıza, malum, yerelmasına aşıktır dereotu, ayırmamak lazım:)

Yanına da bolca yeşil salata yapın, olsun size hafif ve doyurucu bir akşam yemeği...

(Bu arada ben bu sosa bayıldım, sos değil de ayrı bir yemek -yerelması kavurması!- olarak bile yiyebileceğimi düşünüyorum...)

Yorum Gönder

 
Top