0



Pazar kahvaltısı için ekmeğimizin olmadığını Cumartesi akşamı geç saatlerde farkedince o saatten sonra hamur mayalamaya üşendim ve ertesi sabah yapılabilecek basit bir tarif bulmak için arşivimi karıştırmaya başladım. Sabah uyandıktan sonra mutfağa girince hamurun mayalanması ve pişmesi için gereken süre çok uzun geldiğinden, genelde ekmek yapacaksam akşamdan yapıyor, sabah tekrar ısıtıyorum. Niyetim kaygana ya da çörek türü bir tarif bulmaktı ama hiç ummadığım kadar kolay bir ekmek tarifi bulunca onu denemeye karar verdim. Tarif çok kolaydı çünkü mayasızdı!

Yemekbiz mail grubumdan sevgili Güzide ekmek denemeleri yaptığı bir dönem gruba çeşitli tarifler göndermişti. O zaman denemek üzere kaydettiğim tariflerden biri de buydu, İrlanda ekmeği. Gerçekten çok pratik ve mayayla yapılmış bir ekmekten hiç farklı değil. Sabah uyanınca hemen pişirdim, kahvaltı için mis gibi dumanı tüten, sıcacık ve kocaman bir ekmeğimiz oldu.

Tarifi özellikle ekmek yapmaya cesaret edemeyenler, mayalandırma problemleri yaşayanlar ya da benim gibi çabucak hazır olsun isteyenler için, sevgili Güzide'nin izniyle paylaşıyorum. Çok teşekkürler Güzide!

Malzemeler:

- 800 g un (yarısını kepekli kullandım)
- 1 tatlı kaşığı karbonat*
- 1 paket kabartma tozu
- 20 g tuz (silme 1 yemek kaşığı)
- 600 ml ayran (ben süzme yoğurdu suyla çırparak hazırladım)
- 1 adet yumurta

* Tarifte karbonat miktarı 15 gramdı ama bu miktar bana çok fazla geldiği için 1 tatlı kaşığı kullandım.

Yapılışı:

1. Un, karbonat, kabartma tozu, tuz, ayran ve yumurtayı robotta karıştırın. (Ben kek yapar gibi malzemeleri mikserle çırpıp unu azar azar sonradan ekledim)

2. Hamuru, unlu tezgahta pürüzsüz oluncaya kadar yoğurun. Benim hamurum hala elime yapışıyordu ama daha fazla un eklemedim. Yumuşacık bir ekmek olmasını istiyorsanız size de eklememenizi öneririm.

3. Yağlı kağıt serili 26 cm. çapındaki kalıba (ben kelepçeli kalıp kullandım) hamuru koyun. Üzerine çapraz çizikler atın. 200 derece ısıtılmış ve içinde sıcak su dolu kap bulunan fırında 40-45 dk* pişirin.

* Sevgili Deniz Güney'in notunu buraya eklemek istedim: Yurtdışında yaşayanlar için fırın farklılığından dolayı ekmeğin (ve bunun gibi hamurların) pişme süresi daha uzun -10 dk kadar daha fazla- olabilirmiş. O nedenle biraz daha uzun süre fırında tutmanız, ekmeğin içinin tam pişmesi açısından yararlı olabilir. Bu arada üstü fazla kızarırsa bir alüminyum folyo ile örtüp, pişmeye devam etmesini sağlayabilirsiniz...



Ekmeğinizin kalanını temiz bir mutfak bezine ya da poşete sarılı olarak saklayabilirsiniz. Sonraki birkaç gün boyunca da tazeliğini koruyor...

Yorum Gönder

 
Top