0
Soğuk kış akşamlarında eve döndüğünüzde bir kase sıcacık çorba içebiliyorsanız şanslısınız. Hele o çorbayı bir başkası yaptıysa sizin için, daha da şanslısınız. Bir kase dumanı tüten çorbayı ilk kaşıkları damağınızı yakarak içerken hızla ısınır, ardından gevşer ve gülümsemeye başlarsınız..

Kremalı Havuç Çorbası


Eve dönünce çorba yapacaksanız ve zor geliyorsa tavsiyem bir gün önceden yapın, eve gelince de hemen ısıtıp için. Ben genellikle öyle yapıyorum, çünkü çok acıkmışken yemek yapmayı sevmiyorum. Biraz garip çorbalar yaptığım için bazen sadece annemle ikimiz içiyoruz. Hatta en son hindiba çorbası yapmış ve tek başıma içmek zorunda kalmıştım. Ama hiç şikayetçi değildim! Sonuçta "monosodyum glukomat çorbaları" içmekten iyidir!

Havuç çorbası da garip çorbalardan sayılabilir. Ama son derece lezzetli. Kremalı olup da lezzetsiz olacak çorba düşünemiyorum zaten. Bunda bir de bol bol havuç var, A vitamini yani. Gelelim bu bol vitaminli ve çok faydalı havuç çorbasının tarifine.. O kadar basit ki!

Malzemeler
  • 4 adet orta boy havuç
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 3 yemek kaşığı un
  • 4,5 bardak su
  • 100 ml (1/2 küçük paket) çiğ krema
  • Tuz, karabiber

Yapılışı
  1. Havuçların dış kabuklarını hafifçe kazıyarak iyice yıkayın, birkaç parçaya bölüp tencereye alın. İyice yumuşayana kadar haşlayın (haşladığınız suyu dökmeyin, çorbada kullanın).
  2. Haşlanmış havuçları ezerek (ben rondodan geçirdim) püre haline getirin.
  3. Derin bir tencerede tereyağını eritin, unu ekleyerek hafifçe kavurun.
  4. Suyu, havuç püresini, kremayı ve tuzu ekleyin, hafif ateşte karıştırarak pişirin. Kaynadıktan birkaç dakika sonra ocaktan alın.

Yorum Gönder

 
Top