0




Yine çilek!
Dayanamadım ne yapayım? Nasıl dayanabilirim ki hem, akşam için fırında makarna pişerken, annem de -onun ellerinden daha lezzetli olduğu için- salata yaparken, benim önüme koyulduysa bir kase çilek, "değerlendirmem" istendiyse?!

Pazar akşamı uzunca bir yürüyüşten sonra eve dönüp gündüzden hazırladığım fırın makarna tepsisini fırına vermiştim. O pişerken birşeyler daha yapsam ama ne yapsam diye ortalıklarda dolanmaya başladım. Tekrar mutfağa yöneldiğimde annemin dolaptan marullarla birlikte çilek kasesini de çıkardığını gördüm. "Bunlarla birşey yapmak ya da hemen yemek lazım.." diyordu. Geçenlerde pasta için aldığım çilekli krem şantinin 1 poşetinin hala durduğunu ve arkasında hoş bir kup tarifi gördüğümü anımsayınca hemen "kupta tatlı yapayım onlarla ben!" dedim.

Böyle kupta tatlıları -sütlü, meyveli, dondurmalı farketmiyor- diğer tatlılara göre çok daha fazla seviyorum. Hem kupları hazırlamayı ve süslemeyi seviyorum, hem de uzun bir iş günü sonrasında dolaptan serin bir kup çıkartıp kaşıklamaya bayılıyorum. Hafif ve serinletici oluyorlar, özellikle yaz akşamlarında harika gidiyorlar! Epeydir yapmamıştım bu keyfi, özlemişim doğrusu.. Dayanamayıp son anda biraz da kanyak ekledim kuplara! Tabi bu yüzden kupların tek müşterileri Sevim ve ben olduk:))

Malzemeler:
(4 kup)

- 1 poşet çilekli krem şanti
- 1 çay bardağı soğuk süt
- 1 çay bardağı yoğurt
- 1 çay bardağı toz şeker
- 250 g çilek
- 1 çay bardağı fındık kırığı
- 2 yemek kaşığı kanyak veya likör (arzuya göre)

Yapılışı:

1. Çileklerin yarısını küçük bir tencereye koyun ve şekerle karıştırarak kısık ateşte 8-10 dk kadar pişirin. Pişerken çilekleri arasıra kaşığın tersiyle ezerek püre haline getirin, daha sonra soğumaya bırakın.

2. Krem şantiyi 1 çay bardağı sütle çırpın. Sonra yoğurdu ekleyerek tekrar çırpın. Kalan çileklerden 4 tanesini süsleme için ayırdıktan sonra diğerlerini küçük küçük doğrayarak şanti karışımına ekleyin. Fındıkları ve dilerseniz kanyağı da ekleyip kaşıkla karıştırın.

3. Kupların dibine çilek püresinden bir kaşık kadar koyun. Kupların yarısına kadar şanti karışımı ekleyin. Üzerlerine kalan püreyi paylaştırdıktan sonra şantinin kalanıyla kupları doldurun.

4. Ayırdığınız çileklerle süsleyerek, buzdolabında iyice soğuttuktan sonra servis yapın. Özellikle ertesi gün tadı çok daha güzel oluyor...

Yorum Gönder

 
Top