0
Ben bu böreği mi desem , omleti mi desem ne desem genelde pazar kahvaltısında yapıyorum ama haftasonu ara öğününde de olabilir. İsminin Çıldır olmasının nedeninin o kadar ot ayıkladıktan sonra insanın çıldırmamasının mümkün olmamasından kaynaklandığı yazıyordu. :))
Ben tüm otları pazardan aldığımda yıkıyorum. Sirkeli tuzlu suya basıyorum . Sonra kurutuyorum. Sonra onları buzdolabı poşetlerine koyup bir de oğluşumun etiketlerinden üzerine yapıştırıp derin dondurucuya atıyorum. Böylece ben bir kere çıldırıyorum.

Ben bu tarifi ege taraflarındaki bir gazetenin pazar ekinden bulmuştum.Ama şimdi gazateyi hatırlayamıyorum. Bol yeşillikli bri omlet buyrun bakalım. Fotonun dumanı üstünde :)

Malzemeler:
  • Yarım demet pazı
  • çeyrek demet ısırgan otu
  • 1 demet ıspanak
  • yarım demet maydanoz
  • yarım demet dereotu
  • 1 demet taze soğan
  • 3 kaşık dolusu tepeleme un
  • 3 adet yumurta
  • Tuz, karabiber, kırmızı biber

Yapılışı:

  1. Tüm sebzeleri küçük küçük kesin. Büyükçe bir kaba koyun. Üstüne yumurtaları kırın. Unu, tuzu, karabiber, kırmızı biber koyun.Bir güzel karıştırın.
  2. Büyükçe bir teflon tavayı çok az yağlayın. Kek kabı yağlar gibi. Tüm malzemeyi dökün ve karıştırmayın. Bir tarafı pişince bir kapak yardımı ile çevirin ve öteki tarafını pişirin . Afiyet olsun

Yorum Gönder

 
Top