0


Bizim evde balık çoğunlukla böyle pişer. Bir çırpıda bir çok lezzet. :) Bazen balıklar torbaya girer. Yaz aylarında ise bazen elektrikli ızgara da pişer. Bir de kış mevsimi ise yanına sütle ezilmiş sade tahin helvası eklenir. Balık , patates, soğan, bazen domates ve biber. Bir de yanında fırında helva. Tam bir balık menusü.

Fırın tepsisine yağlı kağıt seriyorum. Balıkları herhangi bir işleme tabii tutmadan yağlı kağıdın üstüne seriyorum. Soğanlar kabukları ile birlikte ortadan iki kesilmiş ve tepsiye öyle konmuş durumda. Poşete soktuğunuz balıkların yanına da patates, soğan, biber, domates koyabilirsiniz.

Sadece patatesleri kabukları ile birlikte güzelce yıkıyorum. Kalın kalın dilimliyorum. Bir kapta zeytinyağı, tuz, kırmızı pul biber, kekik ve naneyi karıştırıp patatesleri bu sosa bulayarak tepsiye diziyorum. Fırında amerikan patatesini et yemeklerinin yanında da servis yapıyorum. Bu tip pişen patatesi bizim diyetisyenimizde önermişti.

Yorum Gönder

 
Top