0
Bir yerde Hünkarbeğendinin hikayesini dinlemiştim. Ne kadar doğru bilemem.

Osmanlı saray mutfağında çalışan bir fransız aşçı beşamel sos hazırlarken , bizim aşçılardan biride patlıcan herse yapıyormuş. Ya şunları bir karıştıralım demiş bizim aşçı. Közlenmiş patlıcanları beşamel sosun içine katmış. Tadına bakmışlar nefisss. Üstüne de tabii tas kebabını koyup hünkara sunmuşlar. Hünkar çok beğenmiş bu yemeği. Bu yemeğin adını da hünkar beğendi koymuşlar. Gerçekten hünkarın beğendiği kadar güzel olan bir yemek. Hazırlaması da pek kolay değil hani. Uğraş gerektiriyor. Gerçi ben kışın patlıcanları dondurucudan alıp kullandığım için daha kolay bir yemek haline geliyor. Dondurucu da herzaman közlenmiş patlıcan tutmanızı öneririm. Son derece kullanışlı:))


Malzemeler:

  • 3 adet közlenmiş patlıcan (ben genelde tophane patlıcanı kullanıyorum ve fırında közlüyorum)

Kıymalı harç için :

  • 1/2 kilo kıyma
  • 1 büyük soğan, 3-4 diş sarımsak
  • 2 büyük boy domates
  • 3-4 adet biber (ben artık 3 burun biberi kullanıyorum)

Beşamel sos için :

  • 3 kaşık dolusu un
  • 1 kaşık tereyağ ve 1 kaşık sıvı yağ
  • 1/2 litre süt

Yapılışı:

  1. Közlenmiş patlıcanları ince ince doğruyoruz. Hatta çatalla eziyoruz.
  2. 3 kaşık dolusu unu yağda kavuruyoruz. Yaklaşık 4-5 dakika. Biraz soğumaya bırakıyoruz. Un soğumazsa çok pütürlü kalıyor. Üstüne sütü yavaş yavaş ekleyerek pişiriyoruz. Ben pişirmeye başlamadan önce garanti olsun diye mutlaka el blandırını içine daldırırım. Muhallebi kıvamına gelecek. Çok cıvık olduysa un, çok koyu olduysa süt ilave edip tekrar pişirebilirsiniz. İçine patlıcanları katıyorum. Servis sonra yapılacaksa daha sonra tekrar ocağa alıp içine biraz süt katıp yumuşatabilirsiniz.
  3. Başka bir tarafta kıymayı en az 10 dakika kavuruyoruz. Kavurduğumuz kıymaya ince ince doğranmış soğan, sarımsak ve biber katıp kavurmaya devam edin. Soğanların ve biberlerin rengi dönünce kabukları soyulmuş ve minik küp küp doğranmış domatesleri katıyoruz. Domatesler yumuşayıp suyunu çekinceye kadar pişiriyoruz. (Yaklşaşık 10 dakika)
  4. Beşamel soslu patlıcan karışımının üstüne kıymalı harcımızı koyup servis yapıyoruz. Herkes tarafından bilindiği gibi bu yemeğin aslı kıymalı harçla değilde tas kebabı ile servis yapılmış halidir. Afiyet olsun.

Yorum Gönder

 
Top