0

Sizde de durum aynı mı bilmem ama akşamları 1-2 çeşit yemek bize yeter de artar oldu son zamanlarda. Sıcakların etkisi var haliyle.. İçimiz serin, hafif zeytinyağlılar, salatalar, yanında serin serin yoğurt ya da cacık yenebilecek yemekler istiyor sadece..

Ben de kışın yaptığım gibi akşamları ertesi günün yemeğini pişirmek için mutfağa girmek yerine, işten kaçta gelirsem mutfağa o zaman girip evde ne varsa, canımız ne isterse onu hazırlıyorum. Ve daha çok, yalnız yaşadığım zamanlarda kendim için hazırladığıma benzer tabaklar hazırlıyorum sevgilimle ikimiz için. O da hiç itiraz etmeden, bayıla bayıla yiyor üstelik. Bir akşam fırında kabak ve yanında ayrana, bir başka akşam bir kase patates salatası ve barbunya pilakiye, bazen de bol domatesli bir makarna ve yoğurt ikilisine hiç hayır demeyen, başka birşey aramayan bir adam o. Bunları bile yapmak istemezsem, ikimizin de sevdiği gibi bol hardallı, bol peynir ve domatesli, bazen de pesto soslu sandviçler hazırlıyorum ve tv karşısına geçip yiyoruz afiyetle.

İşte bu pilavı da, sebzelikte tek başlarına kalmış sebzelerimi değerlendirmek için yaptım geçen akşam. Süzme yoğurdumuz vardı, birşey daha yapmalıydım ama sanki... Hemen bir tane kabağı soyup dilimledim, bir kaseye de bir yumurta kırdım, az un dökerek çırptım. Buladım kabaklarımı buna, kızarttım zeytinyağında. Oldu mu "kabak balığı":) Oldu, mis gibi oldu hem de. Deneyin bir ara derim.


Malzemeler
(5 kişilik)

- 2 su bardağı pirinç
- 4 çorba kaşığı zeytinyağı
- 1 adet kabak
- 1 adet havuç
- 1 adet patlıcan
- 2 adet yeşil biber
- 2 adet domates
- 2 su bardağı sıcak su
- Tuz, karabiber

Yapılışı:

1. Pirinci yıkayın, ılık suda 20 dk kadar bekletin.

2. Kabak ve havucun kabuklarını soyun, biberleri temizleyin, patlıcanı alacalı soyun. Hepsini ufak küpler halinde doğrayın.

3. Zeytinyağını geniş bir çelik tavada ısıtın, suyunu süzdüğünüz pirinci ekleyip kavurun.

4. Doğradığınız sebzeleri tavaya ekleyin, karıştırarak birkaç dakika daha kavurun.

5. Domatesleri rendeleyerek tavaya ilave edin, 2 bardak sıcak su, tuz ve karabiber ekleyin. Kapağını kapatarak kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin, bu sürede hiç karıştırmayın.

6. Piştikten sonra üzerine havlu örterek en az 10 dk demlenmeye bırakın. Servis ederken ben unuttum ama siz unutmayın, üzerine birkaç dal maydanoz serpiştirin...

Görmenizi istediğim birşey var..
Geçenlerde tavşan Bugs Bunny'nin havuçlarından buldum ekolojik pazarda:)


Ne sevimliler değil mi?
Gördüğümde çok mutlu oldum, başka tezgahlarda da vardı ama böylesi değildi. Çıtır çıtır, leziz mi leziz yaz havucu.. Zeytinyağlı yemeğini yaptım hemen o akşam. Böyle taze havuç bulduğumda az suyla, birkaç kaşık pirinçle pişirip bolca maydanoz ve limon sıkarak yemeye bayılıyorum..

İşte son zamanlarda bizim mutfaktan haberler böyle..

Yorum Gönder

 
Top