0

Nohut ve nohuttan yapılan yiyecekleri bir kaç sene evveline kadar pek sevmezdim.Ancak çevremdekilerin nohuta olan ilgi ve sevgisi o kadar büyük ki şimdi 1 kilo nohutu haşlıyorum ve buzdolabı poşetlerine paylaştırıp yemeklerimde kullanmak üzere dondurucumda saklıyorum.

Son nohut haşlama faslımda nohutlar henüz sıcakken humus yapıp pastırmalı sunmayı tercih ettim.İtiraf etmeliyimki humus ve pastırma çok iyi bir ikili oluyor ....


HUMUS(Pastırmalı Humus)

1 su bardağı nohut (vaktiniz varsa kabukları soyulmuş,ben soymadım)
yarım çay bardağı zeytinyağı
1 kahve fincanı tahin
1 limon suyu
1 çay kaşığı tuz
2 diş sarmısak
1 çay kaşığı kimyon
***
4-5 dilim pastırma
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı ucu kırmızı biber




Haşlanmış nohutlarımızı mutfak robotumuza koyup püre haline gelinceye kadar çekelim.Mutfak robotumuza daha sonra sırayla zeytinyağı,tahin,limon suyu,tuz,kimyon ve ezilmiş sarmısaklarımızı ilave edip robotumuzu tekrar çalıştırıp iyice karışmalarını sağlayalım.

Hemen servis yapmayacaksak bu şekilde bir süre buzdolabında bekletelim.Servis zamanında tadına ve kıvamına bakıp koyu ise biraz zeytinyağı veya tahin ile yumuşatalım.

Servis zamanı humusumuzun üzerine sadece zeytinyağı ile servis edebileceğimiz gibi kızarmış ekmeğimizin üzerine humusumuzu sürüp zeytinyağı ve kırmızıbiberde kızartılmış pastırmamızı ekmeğimizin üzerine yerleştirip servis yapabiliriz.


Afiyet Olsun...


Yorum Gönder

 
Top