0


Patatesli çiğköfteyi daha evvel yemiş ancak sanırım adı çiğköfte olduğu için gözüm korkmuş ve denemeye cesaret edememiştim.Geçtiğimiz günlerde Hande'nin sayfasını ziyaretimde misafirlerine yine o nefis görünen çiğ köftelerinden ikram ettiğini görünce Handenin tarifiyle bu sefer yapmalıyım dedim.İyikide yapmışım,test ettiğim kişiler üzerinde ay bu çok güzel olmuş yorumlarını almak beni son derece mutlu etti.Teşekkürler Hande'ciğim....


Patatesli Çiğ Köfte

5 adet büyük boy patates
2 kaşık biber salçası
3 kaşık domates salçası(2 kaşık kullandım)
1.5 su bardağı köftelik bulgur
2 çay kaşığı kimyon
2 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
1 tatlı kaşığı tuz
6-7 dal taze soğan (evde yoktu ben yerine 1 adet kurusoğan kullandım)
1/2 demet maydanoz
2 adet domates
1 çay kaşığı karabiber
3 yemek kaşığı zeytinyağı (5 çorba kaşığı kullandım)
2 yemek kaşığı nar ekşisi(orjinal tarifte yok)








Patatesleri iyice haşlayıp kabuklarını soyalım ve blenderdan geçirelim.Soğumadan hemen bulgurla karıştırıp kasenin ağzını bir tepsi ile kapatıp yarım saat bulgurların yumuşaması için bekletelim(ben bu işlem için rondomu kullandım.Rondoda püre haline getirdiğim patateslerin içine bulgururu koyup bir iki saniye karışması için çalıştırdım ve rondonun kapağı kapalı şekilde beklettim.)

Bulgurlar yumuşayınca salçaları koyup yoğuralım.Kabukları soyulup küp küp doğranmış domatesleri ince kıyılmış soğan ,maydanozu ve diğer malzemeleri katıp elimizle iyice yoğuralım.Bu aşamada tadını kontrol edip damak tadınıza göre acısını,tuzunu veya ilave edeceksiniz ekşisini ilave edelim.

Servis tabağımıza elimizle sıkarak köfte şeklinde yerleştirip maydanoz,kıvırcık ve limon dilimleriyle servise sunalım.
Afiyet Olsun...

Yorum Gönder

 
Top