0
Sıcaklardanmı tatil isteğindenmidir nedir bilmiyorum ama bu aralar hiç mutfağa giresim yok.Girsemde koca kaseye yeşil salata hazırlayıp üzerine ızgara tavuk,balık yada peynir koyup onu yiyorum.Elim fotoğraf makinasına gitsede hadi canım buda çekilirmi artık diyip her defasında geri bırakıyorum:)

Patates dolmasını geçen hafta,bir gece önceden buzluktan çıkardığım kıyma bozulmasın diye yaptım!Hani vardırya bazen yapıcam deyip dondurucudan çıkarırız yada alıp sebzeliğe koyarız ama günler geçer elimiz gitmez aynı o hesap.Özellikle çocukların sevebileceği bir yemek.Ben beşamel sosu çok sevdiğimden kullandım ama siz üzerine sadece kaşar rendeleyip , salçalı su yaparakta fırına verebilirsiniz.
Patates Dolması

4 büyük ve 8 küçük patates
300 gram kıyma
1 kuru soğan
1 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı domates salçası
yarım çay kaşığı tuz,karabiber,bir kaç dal maydanoz

Beşamel Sos İçin
2 yemek kaşığı sıvıyağ(ben kullanmıyorum)
1 yemek kaşığı un(çok tepeleme olmasın)
1 su bardağı süt
yarım çay kaşığı tuz
biraz muskat cevizi rendesi

Üzeri İçin
Rendelenmiş yada dilim taze kaşar






Patateslerin kabuklarını soyup tuzlu kaynamış suda yaklaşık 7-8 dakika haşlıyoruz.Patatesler haşlanırken bir tavaya 1 yemek kaşığı yağ ve küp doğranmış soğanlarımızı alıp soğanla pembeleşene kadar kavuruyoruz.Kıyma ve salçayıda ilave edip kıyma iyice pişince baharatlarını ekleyip altını kapatıyoruz.




Haşlanan patatesleri biraz soğutup patateslerimiz büyükse ikiye bölüp çay kaşığı ile ortasını biraz oyuyoruz.Küçük patates kullanıyorsak aynı işlemi bölmeden yapıyoruz.Patateslerden çıkan haşlanmış içleri kıymamızın içine rendeleyip kıymalı harç ile patateslerin ortasını iyice dolduruyoruz.

2 yemek kaşığı sıvıyağda unu biraz kavurup 1 su bardağı sütü iyice çırparak beşamel sosumuzu pişiriyoruz.Altını kapatmaya yakın sosa tuz ve muskat cevizi rendesi ilave ediyoruz.

Patatesleri fırın kabına yerleştirip beşamel sosu kaşıkla patateslerin üzerine koyuyoruz.Üzerine kaşar kaşar rendesi veya ince kaşar dilimi koyup 180 derece ısılı fırında yaklaşık 10 dakika pişiriyoruz.




Afiyet Olsun...


not:ben yağ konusunda bu aralar biraz cimriyim siz damak zevkinize göre arttırabilirsiniz....

Yorum Gönder

 
Top