0

Kepekli Dereotlu Poğaça Tarifi
Bu sıralar fırınların ve pastanelerin kahvaltılık çeşitleri arasında sık sık gördüğüm bir lezzet var; dereotlu kepekli poğaça... Evimin yakınında bir Karafırın şubesi varken ben de sık sık alır yerdim ofis kahvaltılarımda, çay yanında.

Neden kendim yapmayayım dedim ve ortaya son derece hafif, iki tanesini afiyetle yeseniz bile hazır olanların bir tanesi kadar kalori almayacağınız bir lezzet çıktı. Ancak görünüm itibariyle pastane değil ev poğaçası şeklinde, çünkü bu bir ev poğaçası:) Sanırım bu şekilde poğaçaları ben daha çok seviyorum. Annemin yaptıklarını çağrıştırdığından olsa gerek.


İstanbul'da hava kar yağışlı ve buz gibi soğukken, kahvenin giriş sayfasını epeydir işgal eden turunç reçelinin hükümranlığına bir son vermek ve bu lezzeti paylaşmak istedim. Turunç reçelimi tadına vararak yemeye devam ediyorum, her sabah olmasa bile çoğu sabah. Şimdi bir de yanına İnci'min portakal reçeli eklendi. Filiz annemin ayva reçeli, Kıbrıs'ın ceviz reçeli derken pek bir şenlikli oldu kahvaltılarımız. Bu güzelleri de bir Pazar kahvaltısı için pişirdim, sevgili henüz uyurken. Kalanlar da acıkılan ve tuzlu birşeyler aranan zamanlarda ısıtılıp yenmek üzere dondurucuya kaldırıldı...    

Kepekli Dereotlu Poğaça Tarifi

Son derece basit bir tarif. Annelerimizin tarif defterlerindeki poğaça tariflerine de benziyor. Ben tam buğday unu ya da kepekli un kullanıyorum, yağ olarak zeytinyağı tercih ediyorum. İç malzeme olarak en favorim daima dereotu-beyaz peynir karışımı ama maydanoz-peynir de olabilir, zevkinize bağlı. Tanesinde yaklaşık 139 kalori var. Hiç de fena bir rakam değil. Kısacası afiyetle ve gönül rahatlığıyla yiyip yedirebileceğiz, sağlıklı ve doyurucu poğaçalar bunlar...

Malzemeler (Yaklaşık 20 poğaça için)

  • 2 adet yumurta
  • 1 çay bardağı sıvıyağ, mümkünse zeytinyağı
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar tam buğday unu (veya kepekli un)
  • Bir tutam dereotu

İç malzemesi:

  • 150 gr kadar az yağlı beyaz peynir *
  • Bir tutam dereotu
* Peynirin lezzeti önemli elbette ama çok yağlı olmasın. Yoksa pişerken dağılıp poğaçaların içinden çıkma olasılığı daha yüksek olur.

Yapılışı

  1. Yumurtanın birinin sarısını poğaçaların üzerine sürmek üzere ayırın. Kalan yumurtaları bir karıştırma kabına alın, yoğurt ve yağ ile çırparak karıştırın.
  2. Kabartma tozu ve tuzu ekleyin, unu azar azar ilave ederek yoğurmaya başlayın. Ele yapışmayan, yumuşak bir hamur elde edin. Kıyılmış dereotunu ekleyip bir kez daha yoğurun. Bu poğaçanıza ekstra lezzet katacak.
  3. Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp tezgahta ya da avcunuzda açın, içine dereotu-peynir karışımından koyup kapatın. Açılmaması için parmak uçlarınızla iyice sabitleyin.
  4. Poğaçaları yağlı kağıt serili fırın tepsisine yerleştirin. Üzerlerine yumurta sarısını sürün. Önceden ısıtılmış 190 derece fırında, üzerleri güzelce kızarana kadar pişirin.
Kepekli Dereotlu Poğaça

Bir küçük notum var

Sevgili kardeşimin de emek verdiği, çok güzel bir web sitesinden haberdar etmek istiyorum sizi. Bir süredir sağ tarafta reklamını ("Feedfloyd çok güzel!") görüp tıklıyor olabilirsiniz. Henüz keşfetmeyenleri bu keyifli eğlenceye davet etmek istiyorum:

İnternette rastladığınız, ilginç olduğunu düşündüğünüz ya da beğendiğiniz içerikleri (resim, video gibi) bulduğunuz sitenin adresi ile birlikte saklayıp organize edebileceğiniz bir site, feedfloyd.com Henüz davetiyeyle üye alıyorlar, buradan üye olmak için davetiye talebinde bulunabilirsiniz. Ayrıca elimde birkaç davetiye var, ben de isteyenler olursa gönderebilirim. Fırsat buldukça ben de blogdan bazı yazıların özetlerini eklemeye çalışacağım şurada.

Kısa zamanda tiryakisi olacak ve zamanın nasıl geçtiğini anlamayacaksınız, şimdiden söyleyeyim :)

Yorum Gönder

 
Top