0

Her dergi bitiminde olduğu gibi kendimi eve, mutfağa ve biriken okumalarıma adamış durumdayım. Hepsiyle birden ilgilenmek istiyorum üstelik. Hem evim pırıl pırıl olsun, hem yemek pişsin, hem kekler kurabiyeler yapılsın, hem gazeteler-dergiler-kitaplar okunsun, bu arada da mümkünse film-dizi izlensin. Dikkatinizi çekerim ki bu listede henüz alışveriş, dışarıya çıkıp biraz gezip dolaşma yok. Yoğun günlerin ardından birden derin bir nefes alınca, bir durup dinlenmek yerine ertelediğim her şeyi birden yapma telaşına düşüyorum. "Yaşamak değil, beni bu telaş öldürecek" demiş ya Özdemir Asaf, galiba aynen öyle... Ama başka türlüsünü de yapamıyorum.

Bu ay yine güzel bir dergi hazırlamış olmamızın keyfi ve huzuru var içimde. Bayram tatili sonrasında Aralık sayısını hazırlamaya başlayacağımıza da inanamıyorum. Şaka gibi, Aralık demek yılbaşı demek... Ne ara bitti gitti bir yıl daha?

Zamanın hızına dair çok şey söyledim daha önce, tekrarlamayayım. Sizi bu şahane bezelerle bir an önce baş başa bırakmak niyetim! Yapılalı epey zaman geçse de, benim bir oturup soluklanabilmemi beklediler paylaşılmak için. Tarifi Hürriyet'in Pazar ekinden, Civan Er'in köşesinden almıştım. Uzunca bir süre denenecekler arasında bekledikten sonra, nihayet bir arkadaş toplantısında yapıldılar. Çok güzel olacaklarını tahmin ediyordum, öyle de oldular. Alışageldiğiniz bezelerden farkı, içine kahve eklenmesi ve kahvenin verdiği inanılmaz aroma... Ara katmana sürülen kaymak ve bolca fıstıkla birlikte, bezeden ziyade tek lokmalık tatlılara dönüşüyorlar. Bezeleri olabildiğince küçük yapın, böylece ısırıp dağıtmak yerine tamamının bir seferde damağınızı şenlendirmesine izin vermiş olacaksınız. Yapımının inanılmaz basitliğine rağmen, oldukça sükse yapan bir tarif oldu...

Malzemeler: 

  • 75 gram yumurta akı (yaklaşık 2 orta boy yumurtadan)
  • 150 gr toz şeker
  • 10 gr Türk kahvesi
  • Bir tutam tuz
  • 100 gr kadar kaymak
  • Süslemek için Antep fıstığı (çekilmiş)


Yapılışı:

  1. Toz şekeri varsa baharat öğütücüsüyle, yoksa mutfak robotu ile çekerek biraz inceltin. Yumurta aklarının oda sıcaklığına gelmesini sağlayın. Böylece daha güzel kabaracaklar. Fırını da 130 dereceye ayarlayın.
  2. Yumurta aklarını ve çok az bir miktar tuzu temiz ve kuru bir kaba alın, mikserin en yüksek hızında çırpın. Birkaç dakika sonra iyice kıvamlı bir hale geldiğinde, şekeri yavaş yavaş ekleyip yedirin. Bu aşamadan sonra fazla çırpmayın. Kahveyi de ekleyip karıştırın.
  3. Karışımı ince uçlu bir krema torbasına aktarın. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine, eşit ebatlarda olmasına dikkat ederek küçük bezeler sıkın. Tepsileri bekletmeden fırına verin ve yaklaşık 25-30 dakika pişirin. Fırından aldıktan sonra 5 dakika bekleyin, ardından yağlı kağıttan ayırıp ılınmalarını bekleyin.
  4. Bezeleri bu haliyle cam bir kavanoza alıp bir hafta kadar saklayabilirsiniz. İkram etmek için iki bezenin arasına kaymak sürün, biraz Antep fıstığı serpin ve kapatın. Püf noktası: Üstten bastırırsanız kırılırlar, yanlardan hafifçe tutup çevirir gibi yaparak yapıştırın. Bekletmeden servis yapın.


Özellikle kahveyle birlikte muhteşem oluyorlar... Sonbahara çok yakıştırdığım bu hafif lezzeti siz de dener ve seversiniz umarım. Misafire ikram etmek için harika bir alternatif, hatta bayram ikramı olarak da güzel bir seçenek olur... Sizin yerinizde olsam, sırf kendi keyfim için bile yapardım:)

Küçük bir bilgi notu:
Salçanızı, bakliyatınızı, baharatlarınızı, zeytininizi pekmezinizi organik tarımla üretilmiş olanlardan almak isterseniz, alışveriş yapabileceğiniz yepyeni bir web sitesi daha var: www.beyorganik.com Ziraat Mühendisi Zehra Güzelocak geçtiğimiz günlerde bana sıcacık bir mail gönderip web sitesinden bahsetmişti, ben de sizlerle paylaşacağıma söz vermiştim. Organik gıda sektörüne girmeye "bir anne olarak" karar verdiğini söyleyen Zehra hanımı tebrik ediyorum, yolu açık olsun.

Yorum Gönder

 
Top