0

Yıl sonu telaşıyla yetiştirilmesi gerekenler, aranacak insanlar, yapılacak işler, alışverişler derken tüm planları (yapılanları ve yapılamayanları) bir kenara bırakıp derin bir soluk alma zamanı...

Dilerim aldığınız derin soluğun ardından, yetiştiklerinizi ve yetiş(e)mediklerinizi düşünürken bile gülümseyebiliyorsunuzdur. Bir yılı daha uğurlarken, yeni dileklerimiz ve düşlerimiz her zaman olsun, ama sahip olduklarımız için teşekkür etmeyi unutmayalım!

Gelelim biten yılın son lezzetlerine..


Nefis kokular yükseliyor yine bugünlerde fırınlardan, pastanelerden. Oturduğum semti en çok bu zamanlarda seviyorum.. Bu kokuların peşine takılıp Üstün Palmie Pastanesi’ne kadar gittim Cumartesi akşamı. Feriköy’de minicik bir dükkan, Tijen ablamdan öğrendiğim lezzet üslerinden biri. Hani güzel İstanbul’un o eski minicik pastanelerinden.. Yılbaşına özel, kocaman paskalyalardan aldım bir tane, mis gibi sakız ve mahlep kokulu. Bir de yine yılbaşına özel çıkarttıkları bir tür şekerleme olan mandulet kasesine elimi daldırdım, biri sevgilime, biri kendime..

Paskalyamızı dilimleyip kızarttık bir güzel, Pazar sabahı.
Üstüne annemin çilek reçelinden koydum.
Sakız kokusu diğer paskalyalarda olmadığı kadar baskındı, tam benim damak tadıma göre!


Ve dün akşam, onca yorgunluğun üstüne, bu olmazsa olmaz diye mutfağa girip zencefilli kurabiyeler yaptım. Sevgilim de çok sevsin diye çikolatalısını seçtim onca tarif arasından. Sofra Dergisinin geçen yılki Aralık sayısında vardı bir tarif, tam istediğim gibi. Tereyağı miktarını kendime göre ayarladım, vanilyayı da evde kalmadığı için koymadım. Ama baharatları zaten yeterliydi bu güzel kurabiyeyi parfümlemek için.

Tarifi daha önce deneyip eklemeyi planlıyordum ama olamadı. Son bir haftanın nasıl geçtiğini bilmiyorum. Ama olsun, yılbaşı öncesinde değilse de belki yılın ilk ve en tembel gününde denersiniz. İşte kahveye banmalık, kıtır kıtır kurabiyeler... yılın son tarifi..


Çikolatalı Zencefilli Kurabiye

Malzemeler:

- 1 su bardağı esmer şeker
- 100 gr tereyağı (eritilmiş)
- 2 yemek kaşığı kakao
- 1 tatlı kaşığı tarçın
- 1 tatlı kaşığı zencefil
- Bir tutam muskat rendesi
- Aldığı kadar un
- Üzeri için 1 paket (80 g) bitter çikolata

Yapılışı:

1. Esmer şeker, kakao, tarçın, zencefil ve muskatı bir kapta karıştırın. Üzerine eritilip ılıtılmış tereyağını ekleyin.

2. Aldığı kadar un ekleyerek hamur yapın. Hamur kumlu bir yapıda olacak ama endişe etmeyin.

3. Fırın tepsinize yağlı kağıt serin, fırını 190 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayın.

4. Hamurdan parçalar alıp avucunuzda sıkıştırarak tezgahta elinizle ya da merdane ile açın, dilediğiniz kalıpla kesin. Tüm hamuru açmak zor olacağı için bu yöntem daha iyi. Ben kalıp olarak ufak çay bardağı kullandım:)

5. Kurabiyeleri dikkatlice tepsiye alın, ısınmış fırına sürün. Ben 15 dk pişirdim ama daha az pişseler daha iyi olacakmış diuye düşündüm. Sanırım 12-13 dk yeterli. Piştikten sonra tel üzerinde soğumaya bırakın.

6. Çikolatayı benmari usulü eritin, ufak bir bıçağı spatula gibi kullanarak kurabiyelerin bir yüzüne çikolata sürün. Hazırladığınız kurabiyeleri yağlı kağıt üstüne koyarak çikolatalarının donmasını bekleyin. Daha sonra teneke bir kutuya alıp saklayabilirsiniz.


En çok neye ihtiyacınız varsa, en çok neyi özlediyseniz, 2008’in onu getirmesi dileğiyle..

Mutlu yıllar!

Yorum Gönder

 
Top