0

Ben bilemedim..
Açma gibi değil, çok daha hafifler, ama simit de sayılmazlar.
Kahvaltılık nefis çörekler bunlar.
Tarifte “mayalı simit” yazıyordu ama dedim ya, ben karar veremedim:)

Açmayı çok severim, çok ama..
Üniversite kantininde bir dönem paskalyalar ve poğaçalarla birlikte ana kahvaltımdı, pekçok öğrencinin olduğu gibi.. Açma deyince de hep o günleri anımsarım. Sonraları pek fazla alıp da yemedim. Ama internetten gördüğüm bir tarifle evdeki ilk açma denememde oldukça başarılı olunca kendisini ne kadar özlediğimi anımsamıştım. Şimdi zaman zaman yapıyorum. Özellikle fırından ilk çıktığında yanına hiçbir şey aramadan tel tel ayırıp yemeye bayılıyorum!

Tabi bunlar o bol yağlı açmalardan değil..
İçinde bir çörekte olabileceğinden daha az yağ var, bildiğimiz açma yapımında olduğu gibi içine ekstra yağ da sürülmüyor. Bu bakımdan “hafif açma” diyebiliriz belki. Tarif Dr. Oetker’den. Ne çok tarifini yaptım Dr.Oetker’in! Başarısız sonuç aldığım hemen hiç olmadı. O yüzden ne zaman denemediğim bir tarif görsem paketlerde, hemen kolları sıvıyorum:)

İşte bu açmalar için de akşamın bir vakti kollar sıvandı, hiç üşenilmeyip hamur mayalandı, sonra da pişirilip tam uyku öncesi ev misler gibi kokulara boyandı. Sabah uyandığımda hala nefis kokuyordu ortalık:) Fırında tekrardan azıcık ısıtıp tadına baktım. Diğer açmalar gibi değil, yanına illa ki çay ve peynir istiyor. Yani tam kahvaltılık. Belki haftasonunda denersiniz. Uzun Pazar kahvaltısına çok yakışır hani, bir yandan çay yudumlayıp bir yandan Pazar gazetelerini okurken.. Bu keyif için azıcık erken kalkmaya değer diyorum. Ya da benim yaptığım gibi geceden pişirip sabah ısıtabilirsiniz.

Malzemeler:

- 4 su bardağı un
- 1 paket Dr. Oetker instant maya
- 1 yemek kaşığı toz şeker
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 1 çay bardağı sıvıyağ (zeytinyağı kullandım)
- 1 yumurta
- 1 çay bardağı ılık su

Yapılışı:

1. Unu bir kaba eleyip maya ile karıştırın. Şeker, tuz, sıvıyağ, su ve yumurta akını ekleyip yoğurun. Elinize yapışmayan yumuşak bir hamur elde edin.

2. Hamurun üzerini streçle örtüp ılık ortamda 40-50 dk kadar mayalandırın.

3. Hamuru 7 eşit parçaya bölün ve her parçayı silindir şeklinde yuvarlayıp burarak simit şekli verin.

4. Hazırladığınız simitleri yağlı kağıt serili tepsiye koyun. Kalan yumurta sarısını 1 kaşık su ile incelterek fırçayla üzerlerine sürün. Dilerseniz susam serpin. Bu şekilde 25 dk daha bekletin.

5. Süre sonunda tepsiyi 180 derece ısıtılmış fırına verin. 20 dk kadar pişirin.


Simit /açmalarınızı piştiği gün dondurucuya koyarsanız tekrar ısıttığınızda yeni yapılmış gibi olurlar. Bu aslında tüm hamur işleri için geçerli.. Dondurucuyu bulana boşuna dua etmiyorum ben:)

Haftasonu dostlarımızla buluşup Coupling izleyeceğiz yine, ama bu defa ben değil Özlemciğim davet etti hepimizi.
Sizin de haftasonunuz keyifli olsun, mis kokulu, sıcacık ve lezzetli!

Yorum Gönder

 
Top