0

Herkesi mutlu edeceğini tahmin ettiğim bir tarif eklerken çok keyifli oluyorum:) Şu anda da öyleyim! Epeydir çikolatalı kek yapmıyordum. Sevgilimle ilk zamanlarımızda başka türlü bir kek yapmazdım halbuki.. Zamanla çok sevdiğim meyveli, limonlu, portakallı, haşhaşlı vb. kekleri pişirmeye ve bak böyle de güzel diyerek yedirmeye başladım ona. Şimdiye dek olmamış dediği bir kek olmadı ama çikolatalı bir kek pişirdiğimde keyfi daha bir yerine geliyor, o başka:)

Bu keki haftasonunda sevgilimin grubu Katastrof için yaptım. Bu aralar her haftasonu prova halindeler, büyük bir heyecanla... Bir önceki haftasonunda Nezaket'in portakallı kekini yapmıştım onlara, bayılmışlardı. Evde dinlenmeye ihtiyacım olduğu için bu kez ben katılmadım provaya ama keki dilimleyip paketleyerek gönderdim. Kendime de ayırdım tabi, öğleden sonra kitap okurken eşlik etsin diye..

Sonuç, vanilya aromasını biraz fazlaca kaçırmış olmamın dışında (tarifte olması gereken miktarı yazdım) kusursuz bir kekti. Dr. Oetker'in diğer pekçok tarifi gibi başarılı oldu. Fırat eve döndüğünde önce provayı sonra keki sordum nasıldı diye:) Hazır brownieleri andıran ama onlardan çok daha hafif olan kekim epey beğeni toplamış. Tabi bu durumda arşive eklenmeyi de hakediyor...


Eğer çikolatalı kekleri seviyor (sevmeyen var mı!), çikolatası yoğun olsun ama ağır olmasın istiyorsanız tam size göre bir tarif bu. Deneyip kararı siz verin:)

Malzemeler:

- 150 gr tereyağı - oda sıcaklığında (Dr.Oetker tariflerinde hep margarin diyor ama margarini sevmiyoruz biz tabi)
- 2 çay bardağı toz şeker
- 3 adet yumurta - oda sıcaklığında
- 150 gr bitter çikolata
- 1/2 çay kaşığı vanilya (benim kullandığım koyu renkli sıvı vanilya, mümkünse siz de poşet vanilya kullanmamaya çalışın)
- 1,5 su bardağı elenmiş un
- 1 paket kabartma tozu

Yapılışı:

1. Öncelikle bitter çikolatayı benmari usulü eritin.

2. Çikolata erirken 26 cm.lik kelepçeli kalıbın dibine yağlı kağıt döşeyin. Fırını 170 dereceye ayarlayıp ısıtmaya başlayın.

3. Yumurtaların aklarını sarılarından ayırın. Önce şekerin 1 çay bardağı ile yumurta aklarını mikserle 4-5 dk çırpın. Mikser uçları temizken bunu yapmamız gerekiyor, ardından uçları yıkamaya gerek olmadan diğer çırpma işlemlerine geçebiliriz.

4. Ayrı bir kapta mikserle tereyağını çırpın. Kalan 1 çay bardağı şekeri ekleyip çırpmaya devam edin. Sırasıyla vanilya, erimiş çikolata ve yumurta sarılarını (teker teker) ekleyin. En son un ve kabartma tozunu ilave edin.

5. Yumurta aklarını hamura tahta kaşıkla yavaşça ekleyin. Hamur oldukça koyu kıvamlı olacak, endişe etmeyin, kaşığın tersiyle bastırıp düzelterek kalıba yayın.

6. Isınmış fırında yaklaşık 40 dk pişirin. 10 dk kalıpta beklettikten sonra çıkarın. Çok narin bir kek oluyor sıcakken, o yüzden benim gibi acele etmeyip biraz soğuduktan sonra servis kabına aktarırsanız daha iyi olur.


Servis önerisidir:
Yanına misler gibi bir kahve ya da iyi demlenmiş çay, ince bellide...
Bir de iyi bir kitap olursa...

Kendinizi en son ne zaman ödüllendirdiniz?

Yorum Gönder

 
Top