0

Sebze ve meyveleri mevsiminde bol bol tüketmek, onlardan maksimum yararı almamızı sağlıyor. Ben de bunu kendime sürekli hatırlatabilmek için, daima çantamda taşıdığım küçük bloknottaki alışveriş listeme, içinde bulunduğumuz ayın sebze-meyvelerini yazıyorum. Böylece alışveriş yaparken, tezgahlarda artık herşey bulunsa da, onlara gözüm takılmadan hemen mevsim ürünlerine yöneliyorum.

Bu ayın sebze listesinin en üstüne "pırasa" yazmışım. Bu kış çok fazla tüketmediğimiz pırasayı, mevsimi geçmeden pişirebilmek için bolca aldım geçen hafta. Önce çok sevdiğim bir şeklini, omletini pişirdim. Omlet tarifini isteyecekler olabilir, hemen onu da yazayım, çok basit: Kişi başına 1 pırasa hesabı ile (eğer incecik pırasalar bulabilirseniz daha fazla olabilir), incecik doğradığınız pırasaları biraz zeytinyağında soteliyorsunuz. Daha sonra ayrı bir kapta yine kişi sayısına göre çırptığınız yumurtalara karabiber, pul biber ve tuz ekleyip, pırasalarla karıştırıyorsunuz. Kapağını kapatıp kısık ateşte pişirdikten sonra ters çevirip üstünü de kızartıyor ve dilimleyip servis yapıyorsunuz...

Kalan pırasalarla da "karmaca" yaptım dün akşam. "Akşam bize uğra iş çıkışı" dediğim kardeşime, ne pişireceğimi şöyle açıkladım msn'de, "bir çeşit pırasalı börek.." Gerçekten de öyle, hatta börek de değil, pırasalı kek gibi. Çok çabuk pişiyor, sıcak sıcak afiyetle yeniyor ve bir dilim daha isteniyor! Biz özellikle yanında yoğurtla birlikte çok sevdik. Aslında kardeşimin de, sevgilimin de pırasayla arası kötü değildir. Sebzelerin tadını bilen erkekler onlar:) Ama yine de karmacayı iştahla yemeleri ve tepside sadece üç dilim kalması beni sevindirdi. Üzerine de Yılmaz'ın gelirken Bolulu Hasan Usta'dan aldığı kazandibi çok iyi geldi:)

Geçelim tarife...

Malzemeler:

- 1 kg pırasa
- 3/4 su bardağı zeytinyağı (ya da başka sıvıyağ)
- 1 su bardağı yoğurt
- 2 tane iri yumurta
- 250 gr mısır unu
- 2 çorba kaşığı beyaz un
- 1 paket kabartma tozu
- 2 tatlı kaşığı kuru nane
- Deniz tuzu, karabiber, kırmızı toz biber

Yapılışı:

1. Pırasaları ayıklayıp yıkadıktan sonra incecik doğrayın.

2. Geniş bir tavaya sıvıyağın yarısını koyun ve ısıtın. Pırasaları ekleyip biraz tuz serpin, yüksek ateşte sık sık karıştırarak soteleyin. Pırasalar miktar olarak azalacak, ancak sulu kalmamasına dikkat edin. Ilınmaya bırakın.

3. Ayrı bir kapta yumurtaları yoğurt ve kalan sıvıyağ ile birlikte tel çırpıcı ile çırpın. Pırasaları ekleyip kaşıkla karıştırın. Mısır unu, beyaz un, kabartma tozu, tuz ve naneyi ekleyin, hepsi iyice karışana dek karıştırın. Kek hamuruna benzer bir hamur olacak.

4. Fazla büyük olmayan bir fırın tepsisine yağlı kağıt döşeyin. Hamuru tepsiye dökün, üzerine kırmızı biber serpin.

5. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında, üzeri kızarana kadar (bana 20 dk yetti) pişirin. Sıcak sıcak dilimleyip yanına yoğurt koyarak servis yapın.


Haftasonu alışveriş listenize pırasayı ekleyin ve bu basit tarifi deneyin diyorum, zahmetsiz bir akşam yemeği için ideal:) Ben yanına hiçbir şey yapmadım ama güzel bir salatayla da ikram edilebilir. Aslında bir parça peynirle birlikte, çayın yanında da yenebilir, neden olmasın?

Yorum Gönder

 
Top