0
Geleneksel aylık blogcu kızlar toplantımız bu cumartesi canım özlemim de yapıldı:)
Çubuk krakerim handem , canım sevgülüm , özlemimin güzel görümcesi veee beeeen toplandık...Canım benim bize nefis mamalar hazırlamış...patlayana kadar yedik, bol bol sohbet edip kıkırdadık ve eğlenceli kız kıza bir gün geçirdik...Canım benim çok yoruldun.herşey için tekrar teşekkür ederim. Hepsi birbirinden nefisti:) Seni çok çok seviyorum nunişim benim:)

Bu sabah gözümü açar açmaz ah bir börek olsa da yesem dedim kendi kendime:)
Sonra attım kendimi mutfağa,buzdolabındaki ıspanakların zeeeyneeeep biziiii pişir...bizden çok iyi gül börek olur ,yarın pazar vaaaar daha tazelerine tekrar sahip olabilirsin der gibi bana baktıklarını fark ettim:)
Ne yapsam da kilolarıma kilo atsam diye kısa bir an düşündükten sonra eşime,oğluma ve kendime en iyisi güzel bir börek yapayım dedim... erkenden geçtim fırının başına:) veee bu nefis börekler çıktı ortaya....
Sıcak sıcak sizlere de ikram edeyim dedim )
Buyrun tarife.......


MALZEMELER:
2 adet yufka
1 kg. ıspanak
1 adet soğan
tuz
karabiber
pulbiber
sıvıyağ
yoğurt
1 adet yumurtanın sarısı
çörek otu
susam
YAPILIŞI:
Ispanağımızı güzelce yıkayıp doğruyoruz.
Geniş bir tencerede 2 kaşık sıvıyağda soğanı kavurup,ıspanağımızı ilave edip kavuruyoruz.
Tuzumuzu,karabiberimizi,pul biberimizi de ilave edip karıştırıp soğumaya bırakıyoruz.
Yufkaların her birini 4 eşit üçgene bölüyoruz. (Toplam 8 adet üçgenimiz olacak)
Bir küçük kaseye yoğurt ve sıvıyağ alıp karıştırıyoruz. yufkalarımıza fırça yardımıyla sürüp, yufkanın geniş tarafına ıspanak harcımızdan koyuyoruz.
Rulo şeklinde sarıp bir ucundan başlayıp diğer ucuna kadar çevire çevire gül şekli veriyoruz.Bütün üçgenlere aynı işlemi yapıyoruz:)
Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dizip üzerine yumurta sarısı sürüp (ben sütle karıştırıyorum yumurta sarısını) çörekotu ve susam serpip önceden ısıtılmış fırında 170 derece de kızarana kadar pişiriyoruz.
Afiyet , Bal Olsun...
Sevgiler , Öpücükler

Yorum Gönder

 
Top