0

Geçen yılı tatlı bir tarifle uğurladıktan sonra, 2010'un ilk tarifinin de tatlı olmasını istedim. Yılın ilk kahvesinin yanına kurabiyeler ikram etmek geldi içimden.. Dün piştiler, taze taze fotoğraflandılar ve ardından tabağın içinden poşete, ordan da çantama aktarıldılar. Sinema keyfi öncesinde, Starbucks'ın şahane yılbaşı kahvesi toffee nut latte'lerimize eşlik ettiler. Böylece bu yıl yılbaşı kurabiyeleri yapamamış olmamın da telafisi oldular bir bakıma, söz vermiştim sevgilime, tuttum sözümü..

Yoksa pekçok kişi gibi siz de yılın ilk günlerinde diyete mi başladınız? Kimsenin diyetini sabote etmek istemem.. Ama bitmek tükenmek bilmeyen sonuçsuz diyetler yerine, sağlıklı bir beslenme ve yaşam planı seçip uygulamak çok daha doğru geliyor bana.. Benim 2010 kararlarımdan biri de bu. Sağlıklı beslenme deyince herkesin hemen aklına gelen "yasak"lar yok ama benim planımda.. Azaltılacak ve artırılacak olanlar var. Kısacası, "denge"nin peşine düşmeye kararlıyım bundan böyle.. Tam bir Terazi'ye yakışacak şekilde:) Yani kahvemin yanına arada sırada 1-2 kurabiye almama engel değil benim beslenme planım. Hala üniversite yıllarımdaki kilomda olmamı sağlayan harika metabolizmamı küstürmeden, güzel alışkanlıklarıma yenilerini ekleyerek ve en önemlisi hayatıma artık düzenli sporu da dahil ederek devam etmek istiyorum yoluma..

Kurabiyelerin tarifi Dr.Oetker'den. Ben sadece söz verdiğim için yaptığımdan, evde çok fazla kurabiye olsun istemedim ve yarım ölçü yaptım. Sadece ufak bir teneke kutuyu dolduracak sayıda, 13 adet kurabiye oldu. Dilerseniz ölçüleri 2 katına çıkartabilirsiniz. Bu ölçülerle 1 fırın tepsisi kullanmanız yeterli.


Malzemeler:

-100 gr tereyağı (oda ısısında, yumuşak)
-1/2 su bardağı toz şeker
-1/2 paket vanilya
- 1 adet yumurta
- 1,5 su bardağı un
- 1/2 su bardağı fındık (dövülmüş)
- 25 gr sütlü çikolata (ufak parçalar halinde kırılmış)

Yapılışı:

1. Mikserle tereyağını 2 dk. kadar çırpın. Şekeri, vanilyayı ve yumurtayı ekleyerek birkaç dakika daha çırpın.

2. Unu azar azar ekleyerek bir yandan çırpmaya devam edin. Yoğrulacak kıvamda değil, ele yapışan kıvamda bir hamur olacak. Yani un fazla gibi gelirse hepsini koymayabilirsiniz.

3. Mikseri çıkartın, fındıkları ve çikolataları hamura ekleyip kaşıkla karıştırın.

4. Fırın tepsinize yağlı kağıt serin. Hamurdan 1 yemek kaşığı dolusu alın, başka bir kaşık yardımıyla tepsiye aktarın. Şekillerini fazla düzeltmeyin.

5. Önceden 160 derece ısıtılmış fırında 15-20 dk kadar pişirin. Pişerken hafifçe yayılıyorlar ve hamurda kabartma tozu olmamasına rağmen hafifçe de kabarıyorlar.


Pasta tabağımı sevdiniz mi? Ben bayıldım ona!
Sevgilimin yılbaşı hediyesi olan kedili mutfak şeylerinden biri:))

2010 hepimiz için daha güzel bir yıl olsun...

Yorum Gönder

 
Top